Pronóstico de Tutiempo.net

Pure Inspiration llança la plataforma WWWOWWW, una nova experiència de compra de moda en línia

L’spin-off de l’Institut d’Investigació en Intel·ligència Artificial (IIIA-CSIC), ubicat al campus de la UAB, ha creat una aplicació que utilitza algoritmes de recomanació per facilitar la compra en línia i crear una experiència personalitzada i atractiva, amb l’opció d'adquirir els productes en un sol clic.
WWWOWWW és una plataforma de social shopping de moda i bellesa que presenta una experiència de compra senzilla, personalitzada i participativa. L’han creada l’emprenedor Carlos Mas juntament amb els investigadors de l'Institut d’Investigació en Intel·ligència Artificial Àngela Fàbregues, Carles Sierra, i Oriol Tristany, amb l’objectiu d’aprofitar les noves oportunitats tecnològiques per optimitzar la comercialització en línia dels productes de moda.
“En l'univers digital hi ha milers de marques competint i buscant nous canals per atraure els clients. Cada marca té el seu web i la seva aplicació i els usuaris estan desbordats de tanta oferta. Per això creiem que cal repensar l’experiència de compra i aglutinar milers de marques en una sola plataforma”, explica Carlos Mas, director de l’empresa.
L’aplicació -que ja està disponible per iOS, Android i també PC- permet als usuaris descobrir, organitzar i compartir els seu estil. Els permet crear-se un perfil i seguir marques i persones per tal d'aconseguir inspiració i recomanacions basades en el seu interès. A més, poden publicar els seus looks preferits, fer combinacions de roba de diverses marques, i comprar les peces que els interessa en només un click. 
Per crear els seus looks, els usuaris poden importar els productes que els hi agraden quan naveguen per Internet a través del botó WOW, que instal·len a la barra d'eines del navegador. D’aquesta manera els productes s’importen a l’aplicació i queden etiquetats amb tota la seva informació perquè un altre usuari el pugui comprar fàcilment.
La plataforma compartirà el 50% dels ingressos generats per les vendes dels looks amb els usuaris. “És una forma de reconèixer i premiar el seu estil creant contingut de qualitat per a la nostra comunitat”, detalla Carlos Mas.
Però WWWOWWW no només és una xarxa social sinó que també dóna visibilitat a les empreses del món de la moda, ja que fa d’aparador dels seus productes i dirigeix usuaris cap als seus webs. “Quan un usuari mostra què li agrada, ens dóna informació sobre el seu estil, les seves preferències, etc. Amb aquesta informació i, gràcies a tècniques avançades d’intel·ligència artificial, generem algoritmes de recomanació que permeten a les marques arribar als seus clients potencials i generar tràfic de qualitat cap als seus webs”.
Actualment Pure Inspiration ha obert una ronda d'inversió de 500.000 euros per integrar la compra dins de l'App. El seu objectiu és crear una plataforma de compra que integri la majoria de botigues en línia existents  i, d’aquesta manera els usuaris no hagin de sortir de l’aplicació per comprar el producte.
També estan treballant per crear un comerç electrònic solidari, en el que vendran productes propis en col·laboració amb influenciadors i ONGs. “El 20% dels beneficis d’aquestes ventes anirà destinat a accions solidàries”, confirma Carlos Mas.