Pronóstico de Tutiempo.net

Una jornada reflexionarà a Cerdanyola sobre les implicacions de la jornada continuada a les escoles

El Projecte Educatiu de Cerdanyola (PEC) convoca a la ciutadania i especialment a les persones vinculades amb les comunitats educatives a una jornada de debat i reflexió sobre les implicacions de la jornada continuada a les escoles. La I Jornada sobre El Temps Educatiu es durà a terme el 14 de gener a partir de les 9'30 hores a l'Escola Sant Martí.
La jornada esdevindrà un espai de trobada que possibiliti el diàleg i la reflexió de la ciutadania, i particularment de la comunitat educativa, en relació a de Cerdanyola inicia el procés de selecció per a proveir 24 llocs de treball d'interès públic. Es parlarà dels avantatges i dels inconvenients, del paper de l’administració i dels diferents agents de la comunitat educativa, de si el temps educatiu és només una qüestió horària dels centres o va més enllà del context de l’escola i d’altres qüestions que les persones participants vulguin plantejar.
La jornada comptarà amb la conferència 'Educació i centres escolars, més enllà del debat sobre la jornada contínua', a càrrec dels experts Jaume Aguilar, membre de l'equip coordinador de la Federació de MRP de Catalunya i Maria Vinuesa, mestra d'educació infantil i membre de l'executiva de l'Associació de Mestres de Rosa Sensat. Posteriorment es durà a terme la taula debat 'El temps educatiu a les escoles' amb la participació dels experts Jaume Aguilar i Maria Vinuesa, el portaveu nacional d'USTEC·STEe IAC, Ramon Font, l'ex-vocal de la Junta de la FaPaC, Andrés Encinas, i una representant del Departament d'Educació. Coordinarà la taula una tècnica municipal.
Durant la jornada es presentarà l'experiència de l'escola Pau Vila, d'El Papiol, que participa en el pla pilot del Departament d'Ensenyament dedicat als horaris escolars. L'objectiu és conèixer l'experiència del centre que porta temps adequant els seus horaris. El director de l'escola PauVila, Enric Naval, exposarà l'experiència del centre, un dels primers en participar del pla pilot de la Generalitat.

El Projecte Educatiu de Cerdanyola (PEC)
El Projecte Educatiu de Cerdanyola (PEC) va néixer com un pas més en la millora contínua d’una ciutat que educa i que promou la innovació, la participació i la coresponsabilitat institucional i de la ciutadania. Una eina útil per a la reflexió, el debat, el compromís i el consens, vinculant tres àmbits clau: la ciutat, l’educació al llarg de la vida i la participació ciutadana.
A finals de 2013, el ple de l’Ajuntament aprovava per unanimitat i donava el tret de sortida al projecte. La proposta es presentà a la primera sessió del 2014 del Consell Escolar Municipal que va decidir crear una comissió delegada per tal d’impulsar el PEC. Aquesta comissió fou l’encarregada de definir les línies bàsiques, l’abast del projecte (edats, temes, col·lectius, etc.). Actualment, existeixen tres grups de treball que són els encarregats de dissenyar, desenvolupar i avaluar diferents projectes per a la ciutat i que responen als eixos que es vàren establir. Aquests grups de treball són: grup d’ús dels espais i equipaments públics, el paper de les famílies en la ciutat educadora i itineraris educatius al llarg de la vida.