Els ambulatoris de Cerdanyola i Ripollet demanen a la ciutadania que prioritzi la comunicació no presencial - A FONS VALLES

A FONS VALLES

DIARI DIGITAL DE CERDANYOLA I RIPOLLET

Últimes noticies

Post Top Ad

El teu espai

Els ambulatoris de Cerdanyola i Ripollet demanen a la ciutadania que prioritzi la comunicació no presencial

Els centres d’atenció primària de la regió sanitària Metropolitana Nord -on s’engloben els ambulatoris de Cerdanyola i Ripollet- comencen a recuperar la seva activitat de manera progressiva, un cop passat el moment més crític de la crisi de la Covid-19. En aquest punt, des de l’Institut Català de la Salut (ICS) insisteixen en què la col·laboració ciutadana continua sent una factor molt important, especialment, pel que fa a la manera de dirigir-se als centres.
Amb l’objectiu de garantir la millor assistència als usuaris, des dels CAP es demana que totes aquelles persones que requereixin algun tipus d’atenció prioritzin la comunicació a través del web de programació de visites de l'Institut Català de la Salut. Allà, s’ha habilitat un espai per descriure breument quina és la necessitat de l’usuari (ja sigui atenció mèdica, renovació de medicació, dubtes sobre la incapacitat laboral o qualsevol altre tràmit). El personal d'atenció primària gestionarà la petició i hi donarà resposta. L’ús d’aquest web permetrà evitar desplaçaments innecessaris als centres, així com agilitzar les respostes per als usuaris.
En cas de no poder dur a terme la petició a través del web, es pot fer per  via telefònica al número 93 728 44 44. Professionals d'atenció primària atendran la petició i donaran una resposta adequada a cada cas, ja sigui indicar si cal que l’usuari es dirigeixi presencialment al centre o si es pot resoldre la seva consulta sense haver de desplaçar-se al CAP. Els usuaris també tenen l’opció de contactar amb els seus professionals de referència a través de La Meva Salut i l’eConsulta.
Tal com explica Merche Romero, responsable d’atenció a la ciutadania de l’atenció primària de la Metropolitana Nord, “és necessari un canvi en la manera de fer”. En aquesta línia, Romero apunta que “l’usuari ha de passar de demanar visita a explicar què necessita perquè, des dels centres, s’hi doni la resposta més adequada”. En alguns casos, la resposta serà la programació d’una visita però, en altres casos, les consultes i gestions es podran atendre de manera no presencial, recalca.
 
Es manté l’atenció urgent presencial
Els centres continuen habilitats per donar atenció urgent, per a situacions que no poden esperar i han de ser ateses presencialment i al moment, com podrien ser pèrdua de consciència, dolor agut intens, hemorràgies o ofec sever, entre altres. És important que els usuaris que requereixen aquest tipus d’atenció i que es puguin desplaçar, vagin als centres, per ser atesos el més aviat possible. Com sempre, en cas que no es puguin desplaçar, cal trucar al 061.

Pages