L'alcalde de Ripollet, José María Osuna, acompanyat per la regidora d'Ocupació, Empresa i Comerç, Meritxell Caler, i el coordinador de l'àmbit de Desenvolupament Econòmic, Antonio Quesada, s'ha reunit aquest matí amb una vintena de treballadors de les fàbriques barcelonines de Nissan. La plantilla està en vaga indefinida des de fa 23 dies, en aquest cas a la planta situada a Montcada i Reixac, com a mesura de protesta per les amenaces de tancament per part de la multinacional japonesa i a l'espera de conèixer demà el futur de les plantes, on treballen molts veïns de Ripollet. Osuna ha expressat als treballadors el seu suport i solidaritat i ha posat a la seva disposició els serveis de l'Ajuntament.
El batlle de Ripollet, que confia que finalment la pressió aconsegueixi que es mantingui la producció de Nissan a Catalunya, ha volgut conèixer de prop les necessitats dels treballadors i les seves famílies. Tant l'alcalde com la regidora han posat els serveis d'ocupació a la seva disposició. En aquest sentit, el coordinador de l'àrea ha explicat que estan elaborant un projecte, amb tres fases, per tal d'atendre'ls, en cas que finalment el desenllaç no sigui l'esperat. Aquest projecte inclouria, no només l'acompanyament social i laboral, sinó també emocional, a més d'orientació, formació i recerca d'ocupació. Antonio Quesada ha explicat que estan en contacte directe amb una trentena d'empreses locals del sector del metall, amb les que han treballat en el projecte Metalvallès, així com amb més d'empreses del sector de poblacions veïnes, en les quals centrarien la seva inserció laboral.
Compte enrere
Els treballadors de Nissan segueixen les seves reivindicacions abans de conèixer demà la decisió de l’empresa. Avui, per exemple, han portat les seves protestes davant la seu de la Unió Europa i el consulat del Japó a Barcelona. La plantilla espera amb l’ai al cor la decisió de la companyia nipona, un actiu important per a l’activitat econòmica de l’àrea metropolitana de Barcelona. La continuïtat o no de Nissan a Catalunya depèn de la decisió estratègica per Europa que la multinacional japonesa ha d'anunciar demà.
El motiu de la vaga indefinida que els treballadors i totes les organitzacions amb representació sindical a Nissan (Sigen-USOC, CCOO, UGT i CGT) mantenen des del passat 4 de maig té com a objectiu, precisament, reivindicar el futur d'aquesta indústria automobilística, i la seva oportunitat de reconversió cap al vehicle elèctric a la metròpoli de Barcelona. Alhora, la vaga busca assegurar la continuïtat dels més de 20.000 llocs de treball de qualitat que depenen directa o indirectament de la presència de Nissan a l’àrea metropolitana de Barcelona, i que suposen un gran actiu per al teixit industrial metropolità i les polítiques públiques de lluita contra l'atur.
Foto: Ajuntament de Ripollet
Foto: Ajuntament de Ripollet
