L’Ajuntament de Cerdanyola posarà dimecres en funcionament l’Oficina d’Ajuts COVID-19 a la sala Elisa Arimany de la Biblioteca Central (plaça d’Enric Granados, 1). Des del consistori expliquen que la nova oficina actuarà com a finestreta única alhora d’informar i tramitar els ajuts aprovats per a la Taula per a la reconstrucció social i econòmica de la ciutat.
El nou servei ja va ser anunciat dijous passat, durant el Ple de l’Ajuntament on es va aprovar una modificació pressupostària de 2,2 milions d’euros per tal d’implementar els ajuts. Alguns grups de l’oposició, com el PP o ERC, van alertar de l’excés de burocràcia necessària per optar als ajuts, mostrant el seu temor que això desincentivés a molts ciutadans de demanar-los. En aquest sentit, el regidor de Serveis Econòmics, el socialista Javier Sánchez, va defensar que la documentació que requerirà l’Ajuntament “és la que legalment hem de demanar”. Per facilitar els tràmits, el regidor del PSC ja va anunciar aleshores que es crearia una oficina per atendre presencialment aquelles persones que no poguessin realitzar les gestions necessàries telemàticament, tot i que Sánchez va explicar que la previsió del consistori és que moltes empreses i autònoms sí utilitzaran la via online.
Des de l’Ajuntament destaquen que la nova oficina ha de servir per prestar una assistència integral, coordinada i especialitzada per a la tramitació d’ajuts econòmics a les persones físiques o jurídiques afectades per l’impacte de la crisi sanitària. El consistori remarca que els ajuts que es poden sol·licitar i tramitar a través de l’Oficina Ajuts COVID-19 són municipals i independents de les polítiques o els recursos que puguin venir d’altres administracions. En concret, des de la nova Oficina COVID-19 es tramiten els ajuts a les famílies per la reducció d’ingressos motivades per la COVID-19; els ajuts per a persones físiques o jurídiques amb activitat que s’ha vist afectada pel tancament; els ajuts per a persones físiques o jurídiques amb activitat que ha vist reduït els seus ingressos almenys un 75%; els ajuts per a subjectes passius de la taxa d’ocupació de la via pública per taules i cadires; i els ajuts per a subjectes passius de la taxa d’ocupació de la via pública amb parades als mercats o fires del divendres.
Els possibles beneficiaris tenen temps per presentar les seves sol·licituds fins al 28 de juliol. Tots els tràmits es poden fer telemàticament a través de la seu electrònica de l’Ajuntament disponible les 24 hores. En cas necessari també es podrà fer el tràmit presencialment a l’oficina, demanant cita prèvia al 674 400 136. L’horari serà de 9 a 13 hores i de 17 a 19 hores.