L’alcalde de Cerdanyola, Carlos Cordón, i l’apoderada del Centre d’Esplai Grup Recreatiu, Educatiu, Social, Cultural i Alternatiu (Gresca), Marta Buxó, han signat un conveni de col·laboració per a la implementació del programa de Centre de Tarda durant l’any 2020, aprovat per la Junta de Govern Local i promogut per la regidoria de Benestar Social.
El conveni té per objecte la col·laboració entre l’Ajuntament de Cerdanyola i La Gresca per tal de desenvolupar el projecte Centre de Tarda com a servei diürn que realitza una tasca preventiva, fora de l’horari escolar, que dóna suport, estimula i potencia l’estructuració i el desenvolupament de la personalitat, la socialització, l’adquisició d’aprenentatges bàsics i l’esbarjo, i compensa les deficiències socioeducatives dels infants de la ciutat atesos.
El Centre Tarda atén als menors, que cursin des de P3 fins a 6è de primària i des de 1r a 4t de l’ ESO, en situació de risc derivats pel Servei de Promoció Social de l’Ajuntament de Cerdanyola, per tal d’aconseguir l’estimulació de la participació i la pluralitat; el foment de la identitat cultural, el benestar social i la qualitat de vida; l’afavoriment de la conciliació d’horaris laborals; el suport al professorat des de fora de l’escola; la promoció de la salut; la prevenció de la marginació; la integració d’infants amb discapacitat intel·lectual i diversitat funcional; la Iinnovació d’aspectes culturals, socials i educatius; i la creació de nous filons d’ocupació.
L’acord signat entre Cordón i Buxó contempla que l’Ajuntament de Cerdanyola contribuirà al finançament del projecte de Centre de Tarda amb una subvenció de 35.875 euros.
El Centre d’Esplai Grup Recreatiu, Educatiu, Social, Cultural i Alternatiu (GRESCA), és una entitat creada per la promoció cultural i educativa que té entre els seus objectius l’educació d’infants i joves en el temps lliure, la protecció de la infància i de la joventut i assegurar que l’educació en el temps de lleure es realitzi sense discriminacions de cap mena, tenint especial atenció per aquells infants i joves que es troben en situació de marginació, problemàtica social i/o familiar o qualsevol tipus de deficiència.