La regidora de Serveis Municipals, Pilar Castillejo, ha explicat que l’Ajuntament ha decidit refer el plec de condicions després que el Departament d’Economia els comuniqués el passat 12 de novembre que el Tribunal Català de Contractes del Sector Públic havia iniciat un expedient per resoldre un recurs especial en matèria de contractació després que l’Associació Nacional d’Empreses de Neteja hagués presentat un al·legació. L’esmena de l’entitat, segons va explicar Castillejo, feia referència a la dotació econòmica per la compra dels contenidors que s’havien de retirar de la via pública perquè l’Ajuntament ho establia com un criteri de valoració.
La regidora de Decidim va assenyalar que, després d’analitzar el contingut d’aquesta al·legació, l’Ajuntament ha estimat la petició de l’Associació Nacional d’Empreses de Neteja perquè “és veritat que la manera en què estava redactat podia induir a un error en la valoració”. La reformulació dels plecs i la seva aprovació comportarà tornar a començar el procés engegat fa dos mesos, obrint novament el periode d’exposició pública.
Castillejo va explicar que, aprofitant el recurs de l’Associació Nacional d’Empreses de Neteja, l’Ajuntament ha revisat totes les comunicacions d’empreses que s’han fet aquestes setmanes a un expedient que va qualificar com a “molt complex”. Així, la regidora de Serveis Municipals indica que s’han proposat algunes correccions que, sense modificar el preu, pretenen evitar qualsevol dubte a l’hora de valorar els criteris.
L’Ajuntament preveu que el nou contracte de recollida selectiva i neteja viària entri en vigor el juliol de 2021 i s’allargui fins el juny de 2029, per un import de 37 milions d’euros. La intenció del consistori és aplicar el porta a porta pràcticament a tota la ciutat, amb l’excepció del Pont Vell i Tiana, on s’apostarà per un sistema amb contenidors intel·ligents. Tot plegat, segons el govern, amb el repte d’assolir més d’un 70% de recollida selectiva.