Prop d’un centenar de sol·licituds ateses al Servei de Mediació Ciutadana de Cerdanyola durant el 2020 - A FONS VALLES

A FONS VALLES

DIARI DIGITAL DE CERDANYOLA I RIPOLLET

Últimes noticies

Post Top Ad

El teu espai

Prop d’un centenar de sol·licituds ateses al Servei de Mediació Ciutadana de Cerdanyola durant el 2020

Avui se celebra el Dia Europeu de la Mediació. Coincidint amb aquesta efeméride, l’Ajuntament de Cerdanyola ha passat balanç al Servei Municipal de Mediació Ciutadana, una iniciativa que funciona des de fa gairebé catorze anys a la ciutat i que pretén oferir a la ciutadania una eina per a que puguin gestionar i resoldre els seus conflictes de manera dialogada i participativa.

L’Ajuntament destaca l’èxit del projecte, remarcant que són moltes les persones que han passat per aquest servei i moltes més les que se n’han beneficiat d’alguna manera. Així, el consistori assenyala que durant l’any 2020 gairebé un centenar de sol·licituds han sigut ateses amb una repercussió de forma directe o indirecte de més d’un miler de persones.

La Mediació Ciutadana és un servei públic municipal on mitjançant la col·laboració d´un tercer ,’el mediador’ que actua de  manera imparcial, neutral i confidencial facilita a ciutadans i ciutadanes, i a col·lectius en general, les tècniques necessàries per tal de que ells mateixos puguin gestionar els propis conflictes, obtenint uns resultats satisfactoris per als implicats. Resoldre conflictes de manera amistosa, aquest és el principal repte de la mediació. En aparença, es tracta d’un sistema útil per a resolucions senzilles, encara que en la realitat demostra que les controvèrsies no són fàcils de solucionar. 

Amb la mediació, la solució al conflicte és més ràpida, econòmica i brinda a les parts l’oportunitat de mantenir la seva relació personal o professional. En mediació no hi ha perdedors, ja que totes les parts guanyen. El mediador fa que siguin les parts les que decideixin els acords i el futur de la seves relacions.

Les característiques que defineixen la mediació són: la voluntarietat per a totes les parts d’acollir-se o no al procés de mediació i la voluntarietat de desistir-ne en qualsevol momento; la imparcialitat del mediador, que no defensa els interessos d´una de les parts, sinó que fa que es respectin els interessos de cadascuna de les parts, i vetlla perquè es respectin els seus diferents punts de vista i que es preservi la igualtat de les parts en la negociación; la neutralitat doncs la persona mediadora no imposa la solució, ni cap mesura concreta ni influeix en la decisió de les parts en el que fa referència a la seva disputa; la confidencialitat en tot el procés tant per part del mediador com de les parts. Els informes que es puguin elaborar al llarg del procés tenen caràcter reservat; la bona fe és la  forma en com es demana a les parts que s’actuï en el procés de mediació, possibilitant una comunicació respectuosa, evitant els mals tons i els judicis de valor; i, per últim, la col·laboració de les parts. El desenvolupament de la mediació promou la col·laboració i el suport permanent entra la persona mediadora i les dues parts. Les parts han de treballar i col·laborar per aconseguir  una solució negociada, assumida i acordada entre ells. En mediació les parts són els protagonistes. El mediador no imposa la solució.

Aquest servei està adreçat a qualsevol persona física o jurídica, empadronada, resident o radicada a Cerdanyola, que sigui part d’un conflicte. Els casos atesos poden ser de diferents tipologies: malentesos, conflictes de convivència, conflictes de civisme, sorolls, animals, urbanisme, comunitats de veïns, relacions familiars, relacions en el sí d´una entitat, i d’altres. 

A més d’atendre els conflictes directament, el servei també fa prevenció, difusió i formació en pro de la mediació i la cultura de la pau per tal de que cada vegada més les persones optin per aquesta forma de gestionar els seus conflictes. 

El servei és gratuït i només cal fer una sol·licitud de mediació demanant cita prèvia a l'Oficina d´Atenció Ciutadana (OAC), presentant un document que es pot aconseguir online. Un cop rebuda la sol·licitud, l’equip del servei es posa en contacte amb els interessats per tal de fer una anàlisis i facilitar una resolució consensuada del problema. 

També es pot demanar informació directament al servei telf. 93 580 88 88 (ext. 3855) o bé mitjançant la web municipal.

Pages