Aquest acord en ferm arriba, tal i com ha explicat el regidor de Transport Públic, Fran Sánchez, després que “al desembre, com Ajuntament, vam haver de posar una línia vermella, que era signar-ho abans de la celebració de les eleccions el 14 de febrer”. Es tracta, com ha destacat l’alcalde de Ripollet, José María Osuna, d'una “gran notícia”, donat que aquest traspàs “beneficiarà moltes persones de Ripollet, entre elles les de col·lectius vulnerables”.
Aquest traspàs de línies va ser el tema tractat a la reunió telemàtica celebrada ahir entre l’alcalde i el regidor de Transport Públic de l’Ajuntament de Ripollet amb el subdirector general de Transport Públic i Mobilitat de la Generalitat, Benjamín Cubillo; la cap del Servei Territorial de Transports de Barcelona, Lara Medina; el director de Serveis de Gestió i Administració del Transport de l’AMB, Diego Fernández, i el director de l’Àrea de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Joan Maria Bigas.
Un cop signat aquest traspàs, que ara haurà d’acceptar l’AMB, l’Ajuntament explica que la Generalitat i l’ens metropolità hauran de formalitzar durant els propers mesos el traspàs de les tres línies, solventant tots els aspectes jurídics i tècnics. Com ha explicat el regidor Fran Sánchez, “des de l'Ajuntament vetllarem per tal que es compleixin, d’una forma o altra, els acords de millora de les línies als quals vam arribar amb la Generalitat al desembre”. Unes millores ja pactades a les converses amb la Generalitat d’ara fa un any i recollides a la moció aprovada per unanimitat al Ple de setembre de 2020. D’altra banda, l’Ajuntament també negociarà amb l’AMB si es pot avançar l’ús dels títols socials, com ara la Targeta Rosa, encara que no s’hagi fet efectiu el traspàs.
Descens dels viatgers per la Covid-19
Segons dades facilitades per la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, el nombre de persones que va utilitzar el servei de transport públic en autobús a Ripollet el 2020 va descendir en un 39,26% respecte a l’any anterior. Dels 2.218.872 viatgers el 2019, l’any passat es van registrar un total d’1.347.687 passatgers. La Covid-19, tenint en compte les restriccions de mobilitat, així com els confinaments perimetrals, el teletreball i els ERTOs, es presumeix com el principalment factor determinant d'aquest descens.
De les 8 línies de bus que passen per Ripollet, operades per Autocars R Font i Sarbus, totes han patit un gran descens de passatgers, algunes de gairebé el 75%, com és el cas de la 690 (Badalona-UAB), a excepció de la línia 621 (Barcelona-Polígon Industrial Santiga), on el nombre de passatgers ha augmentat un 15%. Pel que fa a les línies més utilitzades, l'e4 ha passat dels 880.052 viatgers el 2019 als 576.132 l'any passat. La 620 (Ripollet-Barcelona per carretera) ha perdut més de 100.000 viatgers, registrant 170.253 el 2020 i la B2 (Ripollet-Cerdanyola-Sabadell) ha baixat dels 862.153 passatgers el 2019 als 495.207 durant el 2020.