Més d’un centenar de persones de Ripollet, Cerdanyola, Montcada i Barberà mostren les seves propostes per humanitzar la N-150 - A FONS VALLES

LOGO-Afons_2

DIARI DIGITAL DE CERDANYOLA I RIPOLLET

Post Top Ad

demo-image

Més d’un centenar de persones de Ripollet, Cerdanyola, Montcada i Barberà mostren les seves propostes per humanitzar la N-150

El teu espai

IMG-20210304-WA0021
Al voltant de 140 persones de Ripollet, Cerdanyola, Montcada i Reixac i Barberà van participar ahir al vespre en la sessió virtual ‘Repensem la N-150’, entre ells l’alcalde de Cerdanyola, Carlos Cordón; i el regidor de Transport Públic i Mobilitat de Ripollet, Fran Sánchez. Durant la trobada, representants d’entitats i veïns i veïnes dels quatre municipis van van poder exposar els seus suggeriments i preguntes en relació a la N-150. La major dotació de zones verdes, de transport públic, de carrils bici, més comerç i voreres amples són algunes de les aportacions que va fer la ciutadania.

Tot plegat s’emmarca en el Pla d’Actuació Integral Riconnect, que estudia l’àmbit limítrof entre Montcada i Reixac, Ripollet, Cerdanyola i Barberà. El proecte se centrarà majoritàriament a proposar millores a la N-150, ja que arran l’enquesta ciutadana efectuada a final d’any, el veïnat de les quatre poblacions va coincidir majoritàriament a que calen millores en aquest vial. Així ho van explicar ahir els representants de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), ens encarregat de gestionar aquest projecte, que forma part de la xarxa europea Riconnect-Urbact.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és convertir la N-150 en una avinguda metropolitana a escala humana, és a dir, on convisquin de forma pacificada vianants, transport públic, bicicletes i d’altres mitjans no motoritzats i el transport privat. Durant la reunió es va fer un repàs històric d’aquest vial, caracteritzat per prioritzar la funcionalitat, el trànsit privat i els nuclis urbans entrelligats i també es va apuntar que en els darrers anys s’han fet actuacions per millorar-ne la mobilitat, com els carrils bici al tram de Montcada i Reixac entre Can Cuiàs-Can Sant Joan i Terra Nostra.

El Pla d’Actuació Integral de la N-150 es desenvoluparà amb la participació de tots els agents involucrats en el territori i haurà de determinar accions concretes per a la transformació i integració del vial. El punt de partida serà plantejar un model de vial que reorganitzi els fluxos, s’integri en el territori i hi incorpori més zones verdes. El projecte haurà d’estar enllestit al 2022 i durant aquest procés hi haurà diverses convocatòries per comptar amb la participació de la ciutadania i les entitats dels quatre municipis. 

El president de l’Àrea Territorial de Montcada i Reixac i vicepresident de Polítiques Urbanístiques de l’AMB, Jordi Sánchez, va agrair a l’equip promotor del Riconnect que l’objecte del procés es dediqui a la N-150. ‘Volem reconvertir aquesta carretera en una vinguda que connecti persones, barris i zones verdes i dotar-la d’una nova mobilitat’, va indicar l’edil.

Pages