Cerdanyola té presència aquests dies a França per la seva participació al projecte Barcelona Catalonia, una iniciativa i acord conjunt de les administracions públiques de l’AMB, l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat per a la promoció de l’oferta d’inversions a escala nacional i internacional, com a destinació preferent per a inversions d’alt impacte, que incideix en la millora de l’ocupació i de la dinamització econòmica del territori.
El projecte es vehicula com una plataforma dels sectors publicoprivats per participar en activitats firals i projectar-se conjuntament, amb menys costos i més visibilitat. Actualment aquest conveni es concreta amb la presència a les principals fires internacionals d’inversió immobiliària, com el mateix MIPIM a Cannes, l’Expo Real a Munic o el Meeting Point a Barcelona.
Aquest projecte permet als municipis metropolitans assumir millor les tasques d’internacionalització i augmentar la seva competitivitat en els mercats exteriors.
En el cas de la fira MIPIM a Cannes, l’alcalde de Cerdanyola ha recordat que es tracta d’una cita que des de 1990 s’ha consolidat com “l’esdeveniment de trobada dels actors més influents de tots els sectors del panorama immobiliari global, reunint tota la cadena de valor i aportant un accés inigualable al major nombre de projectes de desenvolupament immobiliari i recursos de capital internacionals”.
Cerdanyola ja tenia previst participar a la fira l’any passat, però la pandèmia va ajornar la seva celebració. A l’edició de 2019, la darrera fins ara, hi van haver 6.380 participants, al voltant de 100 conferències i més de 500 ciutats representades. “Volem seguir posant Cerdanyola al mapa a nivell internacional i aquest és un pas més de molts més que seguiran venint”, ha remarcat Cordón.