Paula Bonet, primera convidada del nou cicle del ‘Cafè amb Lletres’ a Cerdanyola - A FONS VALLES

A FONS VALLES

DIARI DIGITAL DE CERDANYOLA I RIPOLLET

Últimes noticies

Post Top Ad

El teu espai

Paula Bonet, primera convidada del nou cicle del ‘Cafè amb Lletres’ a Cerdanyola

Paula Bonet obrirà la setmana vinent un nou cicle del programa del ‘Cafè amb Lletres’ a Cerdanyola, una iniciativa que forma part del Pla Director de Lectura de la ciutat. Ho farà amb la seva novel·la ‘L’Anguila’ (Univers: 2021) en una sessió presentada per la periodista i escriptora Eva Piquer. L’acte serà presencial a la Biblioteca Central de Cerdanyola i virtual a través del perfil municipal a Instagram. Es farà el 30 de setembre a partir de les 19 hores i no caldrà fer reserva prèvia encara que l'aforament serà limitat.

Novel·la calidoscòpica, L’Anguila’ endinsa el lector en aquells dies lluminosos en què Paula, encara nena, visitava el seu avi a la botiga familiar, plena de mobles que prefiguraven els camins foscos que els anys i la vida li tenien reservats. Els fantasmes que habitaven la botiga de l'avi passen a formar part d’una memòria llunyana i feliç que s'alça com un refugi contra un present marcat pel despertar del cos, de la consciència de ser carn, font de desig i sexe. Ser un cos que crea vida i alhora la rebutja i la destrueix sense raó. Ser un cos que, de sobte, es torna estrany i aliè, habitat pels ulls que el miren i li donen forma a cada instant.

‘L’Anguila’ és el debut literari de Paula Bonet, una de les artistes plàstiques de l’estat més important i popular dels últims anys.

L’autora

Paula Bonet (Vila-real, 1980) és llicenciada en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València, completa la seva formació a la NYU de Nova York, a la UPC de Santiago de Xile i a Dedalo Arte, Itàlia. Fins fa relativament poc el seu estil era l'oli, un treball pictòric que combinava amb tècniques de gravat. Va treballar la xilografia, la litografia i la serigrafia al Taller 99 de Santiago de Xile, així com a Urbino, Itàlia. Però el seu caràcter impulsiu i les esperes i la paciència a les que obliguen aquestes tècniques degut als temps de secat, unit a la dificultat d'integrar amb les imatges parts de text que segons el seu criteri era necessari que convisquessin amb la imatge en sí, li van fer canviar els olis, el coure, la fusta i les gúbies pel bolígraf, l'aquarel·la i la tinta xinesa. El resultat és més ràpid i directe, i la rapidesa i la immediatesa són característiques que seu treball més recent exigeix. Aquesta velocitat també la podem aplicar a la manera en que la seva obra s'ha expandit per internet: com la pólvora. Ara li arriben encàrrecs des de punts tan dispars com Mèxic, Hong Kong o París.

Pages