L’ordenança va ser aprovada de forma inicial pel ple municipal al juny i, posteriormente, ha estat trenta dies en exposició pública sense haver rebut al·legacions ni suggeriments, quedant de forma automàtica definitivament aprovada.
Les principals novetats del text se centren en la regularització de la circulació dels VMP, un mètode de transport que ha experimentat un creixement exponencial en els darrers anys. Les principals normes al voltant d’aquests vehicles són que es fixa els 14 anys com l’edat mínima per conduir-los; l’ús de casc és obligatori fins als 16 anys; la velocitat màxima permesa és de 25 km/h; no està permès circular per voreres, vies interurbanes i travesseres; no està permès conduir fent ús del mòbil així com auriculars; no està permès anar-hi més d’una persona; resta prohibit circular sota els efectes de drogues i alcohol; cal respectar les normes generals de circulación; a la nit, el vehicle ha de portar reflectants i enllumenat; i només poden portar seient o selló si el VMP té sistema d’autoequilibrat.
Des de l’Ajuntament expliquen que, tot i que l’objectiu principal d’aquesta ordenança és regular la mobilitat a la ciutat dels anomenats VMP, també persegueix millorar la seguretat viària, afavorir l'ús de modes de transport sostenibles, regulant la seva circulació pels espais adequats per a això, i assegurar la prioritat de vianants.
L’ordenança s’estructura en 7 capítols desenvolupats en 35 articles. Un dels capítols està dedicat a la mobilitat ciclista, un altre a la mobilitat dels ginys sense motor i un altre a la mobilitat dels vehicles de mobilitat personal amb motor i cicles de més de dues rodes. A més, l’ordenança també recull els drets i les obligacions, la regulació de la circulació de bicicletes al Parc Natural de Collserola i les infraccions i sancions que s’aplicaran.