Cerdanyola destaca que la intervenció al pont de la UAB permetrà el seu desdoblament i millorar la connexió actual amb la B-30 - A FONS VALLES

A FONS VALLES

DIARI DIGITAL DE CERDANYOLA I RIPOLLET

Últimes noticies

Post Top Ad

El teu espai

Cerdanyola destaca que la intervenció al pont de la UAB permetrà el seu desdoblament i millorar la connexió actual amb la B-30

Cerdanyola ha començat el compte enrere per l’inici de les obres d’ampliació del pont que connecta el seu nucli urbà amb la seva universitat, la UAB, i que creua l’AP-7 i la B-30. La licitació dels treballs, de fet, es farà aquest mateix any. Tot plegat per tal que l’actuació, que realitzarà el Consorci del Parc de l’Alba, pugui iniciar-se al 2023.

Des de l’Ajuntament de Cerdanyola destaquen que la intervenció transformarà el pont de la UAB, desdoblant la seva amplada. Es passarà dels actuals tres carrils per a tot tipus de vehicles amb voreres estretes, a disposar de dos carrils de circulació de vehicles, dos carrils segregats per al transport públic, una vorera amb una amplada suficient per al flux de vianants i un carril bici. A més, l’actual sortida de la B30 es canviarà i enlloc d’anar a parar al mateix pont, passarà per sota d’aquest i desenvocarà directament a la rotonda de l’estació de la Renfe.

La regidora de Planificació Urbanística a l’Ajuntament de Cerdanyola, Eulàlia Mimó, destaca que es tracta d’un “pont amb molt de trànsit tant a nivell de vianants com de bicicletes, transport públic i vehicles particulars i fa anys que hem detectat mancances i que la mobilitat ha de millorar molt”.

L’alcalde de Cerdanyola, Carlos Cordón, destaca l’intens treball dels darrers tres anys per fer realitat aquest projecte “que és prioritari per a la ciutat”. Cordón també posa en valor “la bona feina dels agents estratègics del territori i de les administracions”, destacant la de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, clau “per tirar endavant aquestes obres i moltes altres intervencions com ara les noves marquesines de bus, l’actuació al Parc del Turonet o el ressegellat de l’abocador de Can Planas”.

El vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda, destaca que la transformació del pont de la UAB és un exemple més del treball que duu a terme l’AMB per aconseguir “encaixar a tot el territori metropolità una mobilitat molt més sostenible”. L’aportació de 600 mil euros del Pla de Sostenibilitat Ambiental de l’AMB es destinarà a la construcció del carril bici que es contempla a la intervenció del pont. Aquest futur carril bici tindrà 270 metres i formarà part de la Bicivia, la xarxa pedalable de la metròpolis de Barcelona; concretament, pertany a l’eix Bicivia 9, que connectarà Montcada i Reixac amb Cervelló quan estigui completada. Poveda assenyala que “la mobilitat en bicicleta és molt baixa i el nostre objectiu és que el territori pugui créixer fins a una quota model del 10% al 2030”.

La vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori de la UAB, Carme Miralles, destaca que campus i nucli urbà requereixen de més i millors connexions i, en aquest sentit, defensa que el nou pont suposarà una actuació “de futur”, ja que no només serà per a cotxes, sinó també es planteja pensant en vianants, bicicleta i transport públic.

Pages