“En el procés actual de transició cap a una mobilitat sostenible, descarbonitzada i més saludable, la bicicleta té un paper fonamental i les infraestructures han de donar resposta a aquesta nova mobilitat. La infraestructura ciclista dona seguretat als usuaris de la bicicleta”, va explicar el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda. D'altra banda, “el nostre objectiu és que la quota modal d'usuaris de la bici creixi en aquests propers anys i arribi al 10 l'any 2030%”, ha afegit, recordant que ara està al voltant del 2%.
Aquest futur carril bici tindrà 270 metres i formarà part de la Bicivia, la xarxa pedalable de la metròpolis de Barcelona. Concretament, pertany a l'eix Bicivia 9, que connectarà Montcada i Reixac amb Cervelló quan estigui completada. L'AMB finançarà aquest nou tram amb un import de 600.000 euros, a través del seu Pla de Sostenibilitat Ambiental (PSA), que impulsa projectes de mobilitat urbana sostenible, entre d'altres accions.
Aquesta nova connexió pedalable que farà realitat l’AMB s'emmarca dins del projecte que lidera el consorci del Parc de l’Alba i l'Ajuntament de Cerdanyola. Amb la reurbanització i la creació d'un nou pont que creuarà l'AP-7 i la B-30, es permetrà que el pont existent actual que creua l'AP-7 i connecta amb l'avinguda Serragalliners aculli aquesta nova connexió ciclable.
Bicivia
La xarxa Bicivia és una xarxa pedalable que connectarà els 36 municipis que integren l'AMB, així com els grans centres d'activitat econòmica o amb gran afluència de ciutadania com és el cas de la universitat. La Bicivia tindrà 550 km i permetrà creuar la metròpolis de Barcelona de nord a sud i d'oest a est. Amb l'esforç de l'AMB i dels ajuntaments metropolitans ja se n'ha executat el 57%, 303 km; i se n'estan construint 15 km més actualment i s'estan redactant projectes per fer-ne 45 km més. La Bicivia ha tingut finançament de fons FEDER, i ara s’estan construint trams amb el finançament dels Fons Next Generation.