Cerdanyola avança cap a la implementació definitiva de la zona taronja, que es va posar en marxa el passat mes de setembre. El Ple de l’Ajuntament va aprovar inicialment dijous passat, durant la sessió ordinària del mes de juny, el reglament del servei, amb els vots favorables del PSC i En Comú Podem, les abstencions de Ciutadans i Guanyem, i el vot negatiu d’ERC, Junts per Cerdanyola i el PP.
El regidor de Serveis Econòmics a l’Ajuntament, el socialista Javier Sánchez, va expressar “la satisfacció” del govern municipal amb la prova pilot de zona taronja després de gairebé un any de la seva posada en marxa a Cerdanyola. Així, Sánchez va remarcar que el nou servei ha suposat un augment del 13,6% de la rotació de vehicles respecte l’antiga zona blava. Segons el regidor del PSC, fins a 41.825 persones s’han donat d’alta del servei en aquests mesos. En total, la zona taronja ha estat utilitzada, de forma correcta, per 53.801 vehicles.
L’Ajuntament va obrir el passat mes de gener un tràmit de participació ciutadana previ a la redacció del projecte d’establiment i reglament del servei. Sánchez explica q ue l’executiu ha recollit algunes de les peticions recollides des de principis d’any per implementar de cara al futur. Així, l’Ajuntament ampliarà a 120 minuts -ara són 90- el temps màxim d’estacionament a la zona taronja “per donar cobertura a certes activitats com les clíniques dentals, el centres d’estètica o les perruqueries”, que van demanar aquest canvi al consistori per escrit. El regidor de Serveis Econòmics va defensar, a més, que aquesta modificació homologa Cerdanyola a la resta de l’entorn metropolità.
Un altre de les esmenes recollides, en aquest cas formulades per l’associació de comerciants i per Junts per Cerdanyola, fa referència a l’ampliació de places -9 en total- als carrers Sant Enric i Santa Maria per afavorir el comerç de la zona del carrer Sant Ramon.
Per contra, seguint les dades recollides aquests mesos, el govern ha decidit reduir en un 50% les places disponibles de zona taronja a la zona de Can Xarau. D’aquesta manera, l’espai de l’antic escorxador -on es posaran dos punts de recarrega de vehicles elèctrics- passarà de tenir 81 places de zona taronja a només 40.
Finalment, a petició de l’Entitat Municipal Descentralitzada (EMD) de Bellaterra, l’Ajuntament posarà 22 noves places de zona taronja la plaça del Pi en aquesta zona de la ciutat.
Sánchez considera que els canvis introduïts garantiran “la rotació de places d’aparcament de major demanda a la ciutat”, alhora que permetran oferir “uns serveis comercials i hostalers més atractius per la gratuïtat de l’aparcament i la simplicitat d’accés a aquestes places properes a la majoria d’establiments de Cerdanyola”.