És rellevant tenir en compte el context del període en què es va dur a terme l’enquesta. Per una banda, al llarg de 2022 es va produir un augment important del preu del combustible, especialment durant el primer semestre. Per l’altra, es va establir la gratuïtat dels títols propis de Renfe Rodalies i una rebaixa del sistema de Sistema Tarifari Integrat (STI) de l’Autoritat de Transport Metropolità (ATM) de Barcelona a partir del setembre. Aquests 3 milions de moviments equivalen a 3,9 desplaçaments per persona en dia feiner per a la població resident a la comarca. Si no considerem les persones que no van sortir de casa el dia de l'enquesta (7,8%), la mitjana de desplaçaments diaris s’incrementa a 4,25, un valor superior al dels anys 2020 i 2021 (ambdós amb 4 desplaçaments per persona) però inferior al de l'any 2019 (4,4). La mitjana de desplaçaments de la comarca (4,25) és inferior a la del conjunt del Sistema de Mobilitat Metropolitana de Barcelona (SIMMB) [2] (4,31), així com a la d'altres comarques de l'entorn com ara el Barcelonès (4,26), Baix Llobregat (4,28), Vallès Oriental (4,40) i Maresme (4,57).
El 97,8% dels desplaçaments els va efectuar la població general i el 2,2% els professionals de la mobilitat. Entre aquests dos grups, s’observen diferències notables quan desagreguem les dades per sexe, ja que el 51,1% dels desplaçaments de la població general els van fer dones, mentre que en el cas dels de professionals de la mobilitat el 84,3% van ser homes. Si tenim en compte l’edat i el lloc de naixement, destaca que el 37,3% dels desplaçaments van ser de la franja d’entre 45 i 64 anys, seguit del grup de 30 a 44 anys (Gràfic 2); i gairebé tres quartes parts dels desplaçaments es van fer per persones nascudes a Catalunya (73%), mentre que el 15,4% era població nascuda a la resta de l’Estat i l’11,6% van néixer fora d’Espanya. En relació amb el nivell de formació, menys de la meitat dels desplaçaments van ser per persones amb estudis superiors finalitzats (46,7%), un quart per població amb estudis secundaris (26,1%) i un altre quart amb estudis primaris (25,3%). Quant a la situació professional, destaca que el 64,3% de la mobilitat va ser realitzada per persones que estaven ocupades, el 20,6% per població jubilada o prejubilada, i a distància se situa el 9,1% de la població aturada i el 4,8% de l’estudiant.
La major part dels desplaçaments de persones residents a la comarca en dies feiners van ser per motius personals, però la proporció varia notablement en funció del sexe i de la situació professional
En considerar la situació professional, també s’observen desequilibris entre sexes en els motius dels desplaçaments. Així, els homes ocupats tenen una proporció més elevada en la mobilitat per motius de feina (25,8%), 5 punts per sobre de les dones (20,8%). Aquest grup d’homes que treballen, també presenten alhora un major pes en la mobilitat per estudis. En canvi, en els desplaçaments per motius personals ineludibles, les dones ocupades se situen més nou punts per sobre dels homes ocupats (en concret, un 23,6% vers el 16,5%). En el cas de les persones jubilades, on hi ha una major diferència de gènere és en la mobilitat per motius personals ineludibles, atès que el 35,5% dels desplaçaments de les dones jubilades va ser per aquestes raons, mentre que en el cas dels homes jubilats representen un quart de la mobilitat (24,9%). En canvi, quan observem els motius personals opcionals, és a dir, aquells que tenen més relació amb l’oci, són els homes jubilats els que presenten un pes més elevat (30,1%), més de 8 punts per sobre de les dones en la mateixa situació (22%). Finalment, en relació amb les persones que es dediquen a tasques de la llar, destaca que el 57,1% de la mobilitat dels homes en aquesta circumstància són per motius personals ineludibles, en canvi, no es mostra cap desplaçament pels opcionals. Mentre que les dones els tenen distribuïts entre els personals ineludibles (33%) i els opcionals (21,2%). Cal tenir en compte la mobilitat de les dones que es dediquen a tasques de la llar és quantitativament molt superior al dels homes.
El 85,2% dels desplaçaments de les persones residents al Vallès Occidental es van realitzar dins de la comarca i el 67,7% dins del mateix municipi de residència