Es tracta d'un projecte per impulsar les vocacions STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts & Maths, per les sigles en anglès) i conscienciar sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) els més joves.
En aquesta edició hi han participat 6.425 alumnes de 5è i 6è d'Educació Primària i 1r i 2n de Secundària, de 85 centres educatius. Els 1.610 equips participants han superat els reptes plantejats i han desenvolupat els seus projectes i solucions sobre problemàtiques relacionades amb algun ODS a través del popular videojoc 'Minecraft'.
Sergio Rodríguez, president de la Fundació Pfizer, ha qualificat aquesta quarta edició d''Health Guardians 2030' com un èxit, "no només per l'alta participació, sinó també pel gran compromís dels participants i l'excel·lent nivell dels projectes presentats" . A més, Rodríguez ha agraït la implicació dels centres educatius en aquest projecte, i ha destacat "l'esforç de tots els professors i els equips directius en benefici del seu alumnat".
Entre tots els projectes participants, s'han premiat les iniciatives que s'han considerat més creatives i innovadores a cadascuna de les categories. El Premi al millor Projecte Sostenible en Educació Primària ha estat per al Col·legi Santa Maria de la Hispanitat (Madrid). El de Millor Projecte Sostenible en Educació Secundària ha recaigut al Col·legi Sant Gabriel de Ripollet. D'altra banda, el Premi a la Innovació ha estat per al Col·legi Nostra Senyora de la Consolació (Madrid) i el Premi a la Millor Comunicació, per a l'IES La Soledad (Villafranca de Còrdova, Còrdova). Finalment, el premi Minecrafter ha estat rebut pel CEIP Ortiz de Zúñiga (Sevilla).
'Health Guardians 2030' ha comptat un any més amb la col·laboració d'IGNITE Serious Play. Per al seu director, Jordi Carrasco, "resulta molt il·lusionant comprovar, després de quatre edicions, que la metodologia de gamificació en què es basa 'Health Guardians 2030' genera una connexió especial amb els participants a Minecraft i els implica emocionalment amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible.
"Health Guardians 2030' és per a ells un espai de llibertat creativa, de col·laboració i d'aprenentatge on poden materialitzar les seves idees més innovadores alhora que prenen consciència que hem d'actuar per donar una resposta col·lectiva als grans reptes en sostenibilitat ", ha assenyalat.
FOMENTANT LA INNOVACIÓ SOSTENIBLE ALS CENTRES EDUCATIUS
En paraules de Sergio Rodríguez, "amb projectes com 'Health Guardians 2030' s'aconsegueix despertar la curiositat, l'interès i el pensament crític dels alumnes".
'Health Guardians 2030' també ha suposat una bona experiència per a la comunitat educativa. Per a Sukhwara Mostacero, professora d'extraescolars al col·legi Santa Maria de la Hispanitat de Madrid, “ha estat molt gratificant veure com els alumnes han anat progressant a l'hora de repartir les tasques, col·laborar, millorar la seva comunicació i sobretot conèixer-se entre ells i compartir una cosa tan bonica com treballar junts per aconseguir una meta”.