Cerdanyola presenta un nou punt d’assessorament del Servei d’Intermediació en Deutes d’Habitatge - A FONS VALLES

A FONS VALLES

DIARI DIGITAL DE CERDANYOLA I RIPOLLET

Últimes noticies

Post Top Ad

El teu espai

Cerdanyola presenta un nou punt d’assessorament del Servei d’Intermediació en Deutes d’Habitatge

La Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès i el Col·legi de l’Advocacia de Barcelona han presentat aquest dijous, 13 de febrer, un nou punt d’assessorament del Servei d’Intermediació en Deutes d’Habitatge (SIDH), ubicat a l’Oficina d’Habitatge Local de Cerdanyola del Vallès. Fins ara, aquest municipi vallesà s’integrava en el SIDH Montcada i Reixac, que donava cobertura territorial a la població de Cerdanyola del Vallès, Montcada i Reixac i Ripollet.

A la presentació del nou punt, hi han participat la diputada d’Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana de la Diputació de Barcelona, Gemma Badia; l’alcalde de Cerdanyola del Vallès, Carlos Cordón; la regidora d’Habitatge a l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès, Sonia Rodríguez; la directora d'Actuacions d'Urgència en Matèria d'Habitatge de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, Sílvia Grau; i el responsable del torn d’ofici de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Sabadell, Roger de la Guerra.

Gemma Badia ha assenyalat que el SIDH és una alternativa eficaç per evitar la sobrecàrrega de treball als jutjats. "La negociació amb les entitats bancàries, amb els diferents agents, és una forma efectiva per arribar a la resolució". I ha subratllat que amb aquest nou punt es pretén apropar el servei a la ciutadania, fer-lo més accessible, especialment en llocs amb molta població, com és el cas de Cerdanyola del Vallès.

En aquest sentit s’ha expressat Carlos Cordón, que ha assenyalat que comptar amb un SIDH al municipi "és important per a la ciutat, perquè permetrà que qui necessiti aquest servei no hagi de desplaçar-se". Roger de la Guerra també ha destacat la importància d’acostar el servei a la ciutadania, ja que "facilitarà l’accés de la ciutadania a l’assessorament jurídic". Per la seva banda, Sílvia Grau ha subratllat que el SIDH "és un servei pioner, que acull totes les administracions que estan preocupades pel tema de l’habitatge i per la funció social de l’acompanyament".

El servei és gratuït i s'adreça a les persones que no poden fer front al pagament de la seva residència habitual o que preveuen que no ho podran fer. L'objectiu és oferir assessorament i intermediació amb els grans tenidors. La Diputació de Barcelona −mitjançant les àrees d’Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana i Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat− impulsa i coordina el servei, amb la participació de la Generalitat de Catalunya −mitjançant el servei Ofideute de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya−, dels ajuntaments i dels consells comarcals i amb la col·laboració dels col·legis d’advocats.

Amb el nou punt SIDH, ubicat al número 3 del carrer de Les Fontetes de Cerdanyola del Vallès, aquest municipi vallesà es converteix en seu del Servei d’Intermediació en Deutes d’Habitatge. Amb aquesta oficina, el Vallès Occidental disposa ja de vuit punts d’atenció que donen servei a la totalitat de les localitats de la comarca: Barberà del Vallès, Castellar del Vallès, Montcada i Reixac, Terrassa, Sant Cugat del Vallès, Sant Quirze del Vallès, Santa Perpètua de Mogoda i Cerdanyola del Vallès. Al conjunt de la província de Barcelona, hi ha 45 punts SIDH. Barcelona i Sabadell tenen la seva oficina pròpia.


Funcionament

La ciutadania pot accedir directament al servei −des del punt SIDH− o mitjançant els serveis socials, de consum o d’habitatge del seu ajuntament o consell comarcal. Des del SIDH, es realitza una primera valoració del cas i es recull la documentació. Posteriorment, es programa una visita amb l’advocat mediador on s’estudia la situació de la família i es valoren diferents actuacions per poder fer front al pagament del deute. El cas es pot tancar amb un assessorament o realitzar una intermediació mitjançant Ofideute de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya per negociar una solució acordada amb l’entitat financera.


Èxit en la mediació

Des que es va iniciar el desplegament del servei, el 2012, la xarxa de punts SIDH ha ofert assessorament jurídic i intermediació a més de 21.899 famílies de la província. En un 56% dels casos amb mediació amb els bancs s’ha arribat a un acord i ha tingut un paper decisiu la mateixa família.

Concretament, el punt de Montcada i Reixac ha atès 775 casos des del 2014, quan es va posar en marxa, amb un 44% d’èxit en la mediació. Dels 775 casos, 139 són de Cerdanyola del Vallès: 52 han estat per qüestions d’informació i assessorament i 55 han implicat negociació. El percentatge d’èxit en la mediació ha estat del 47%.

Foto: Diba

Pages