Endesa inverteix 2,3 M EUR a Cerdanyola per a incrementar la digitalització de la xarxa i garantir una millor qualitat del servei - A FONS VALLES

A FONS VALLES

DIARI DIGITAL DE CERDANYOLA I RIPOLLET

Últimes noticies

Post Top Ad

El teu espai

Endesa inverteix 2,3 M EUR a Cerdanyola per a incrementar la digitalització de la xarxa i garantir una millor qualitat del servei

Endesa fa un pas més per a remodelar i confeccionar la xarxa elèctrica de Cerdanyola per tal de reforçar el subministrament i deixar les infraestructures preparades per a impulsar, així, l’electrificació de la demanda, aspecte clau per accelerar el procés de descarbonització i facilitar la transició energètica. Només en aquest trienni (2023-2024-2025), la Companyia està invertint a la xarxa de distribució de la ciutat vallesana 2,3 M EUR amb l’objectiu no només d’incrementar la qualitat i la continuïtat del servei elèctric als seus més de 29.000 clients sinó millorar l’eficiència energètica al municipi.

El Pla d’Inversions en infraestructures de mitjana tensió –que s’emporta el 80% del volum de les obres- preveu la millora i la substitució de línies elèctriques aèries i subterrànies de 25 kV mitja tensió, així com la reforma de centres de transformació. L’objectiu és afrontar els nous reptes i nous usos energètics de la ciutat, de manera que s’implementarà l’automatització i la digitalització de la xarxa, per tal que estigui més reforçada, més mallada i, per tant, sigui més fiable i robusta. L’esforç inversor també preveu estendre noves línies de baixa tensió i millorar les escomeses ja existents. En aquest sentit, enguany es digitalitzaran quinze quadres elèctrics de baixa tensió.

Així mateix, s’estan dotant amb sistemes de telecomandament diferents centres de transformació, és a dir, que comptaran amb dispositius d’actuació remota que permeten controlar i maniobrar la xarxa a distància, des del Centre de Control de la Companyia. Aquesta característica fa que el temps de resposta sigui molt més ràpid en cas d’una eventual incidència, sigui quina sigui la causa, ja que agilitza la localització de l’avaria alhora que permet la maniobra de la xarxa a distància sense desplaçar-hi personal amb l’objectiu d’alimentar els clients per vies alternatives, sempre que això és possible. L’automatització permet reduir fins a un 20% el temps d’afectació als clients.

Amb aquest tipus d’intervencions, la Companyia treballa amb un triple objectiu: absorbir puntes de demanda concretes, el consum de nous clients que ho demanin i reforçar l’increment de demanda que pugui produir-se en el futur com a conseqüència de l’electrificació de l’economia, o el que és el mateix, l’augment de l’ús de l’electricitat produïda a partir d’energies renovables amb la finalitat de reduir l’ús de tecnologies que emeten CO2, la solució més eficient i rentable per aconseguir la neutralitat de carboni que vol aconseguir la Unió Europea.

Pages