La finalitat és que retornin a la formació professional o acadèmica i se’ls ofereix una experiència formativa diferent i molt pràctica, en l'àmbit de l'agricultura (conreu d'horta) i de l'hostaleria (cuina), per facilitar la tria d'itinerari postobligatori. El mes de juny va finalitzar la setena edició del Tastet d’Oficis, amb la participació de 10 joves, dels quals 7 han retornat al sistema educatiu. Al llarg d’aquestes edicions, han participat més de 70 joves en el programa i d’aquests, un 88% han reprès els estudis.
Mitjançant el suport i acompanyament d’una persona tècnica referent, s’ha treballat amb les persones joves participants en la definició d'itineraris personalitzats i s’han proporcionat eines i experiències per potenciar el retorn als estudis. Entre les activitats proposades s’han realitzat tallers per treballar l’autoconeixement en profunditat, així com la situació del mercat de treball actual i les diferents vies existents per retornar al sistema educatiu.
Així mateix i seguint l’objectiu de retornar a les persones joves al sistema educatiu, s’ha fet l’acompanyament a la preinscripció de formació pel curs vinent i s’han realitzat derivacions a altres centres que ofereixen especialitats formatives diferents a les del municipi. També s’ha facilitat la seva inscripcions a programes joves que contemplen un itinerari d’orientació i formació professionalitzadora, com és el cas del programa Suport d’Ocupació Juvenil (SOC-SOJ) i el Programa Singulars, que es porten a terme des de Ripollet Impulsa.
Quant a la formació realitzada, les persones joves participants han rebut 50 hores de formació vinculada a Jardineria (conreu d'horta) i 50 hores en activitats auxiliars de cuina, a través d’una metodologia transversal on s’han treballat valors afegits com ara la preocupació pel medi ambient, la sostenibilitat o la importància de la innovació i la tecnologia.
Les persones joves participants venen derivades dels centres educatius de secundària així com d’altres agents socioeducatius del municipi (Joventut, Serveis Socials, Educació). A partir de l’estudi de cada cas particular i de les reunions de coordinació amb les persones orientadores dels diferents serveis dels centres educatius, es fa la selecció i es determinen les persones finalistes.
Al llarg del programa es fa seguiment amb les famílies, amb els centres de referència, així com amb altres agents del territori, a través del treball en xarxa i de col·laboracions per tal de donar una atenció integral a cada jove.