Aquest nou espai atén consultes vinculades a la transició energètica, amb assessorament personalitzat per millorar l’eficiència dels edificis i habitatges. També proporciona informació sobre les línies d’ajuts per a la rehabilitació convocades per l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, els Fons Next Generation i altres programes vigents, tant per a actuacions de rehabilitació energètica com per a habitatges unifamiliars, instal·lació de plaques solars o millores en el consum energètic. A més, orienta sobre els beneficis fiscals aplicables.
El punt d’assessorament ofereix també suport en la tramitació de cèdules d’habitabilitat i certificats d’eficiència energètica, així com informació sobre els requisits i la normativa actual. Pel que fa a l’accessibilitat, el servei orientarà sobre l’aplicació de la nova normativa per facilitar la realització de millores als edificis.
Un altre dels àmbits destacats és l’amiant: la ciutadania que ho sol·liciti rebrà informació detallada sobre els protocols de retirada i les subvencions disponibles per eliminar aquest material dels immobles amb seguretat i garanties.
A més, el servei inclou l’assessorament energètic a la llar, amb recomanacions per reduir el malbaratament energètic, optimitzar l’autoproducció i autoconsum, regular adequadament les calefaccions i utilitzar els electrodomèstics de manera eficient. En situacions de pobresa energètica, es proporcionarà suport i orientació per acompanyar les persones en situació de vulnerabilitat.
El punt d’assessorament funciona amb cita prèvia, que es pot demanar a través de la pàgina web de l’Ajuntament o presencialment a l’Oficina d’Habitatge (carrer de les Fontetes, 3).L’horari d’atenció és dilluns i dimecres de 16:30 a 19 h.
Per a consultes, la ciutadania també disposa del correu electrònic rehabilitacioedificis@cerdanyola.cat
