El comerç ha estat -i segueix sent- una peça clau per a la ciutadania durant els dies d’estat d’alarma i confinament per a la Covid-19. En aquest sentit, s’han adaptat a les noves circumstàncies i han promogut accions per reforçar-los.
En aquest marc, tant les administracions com les associacions comercials d’arreu del territori estan impulsant aquest dies un bon grapat d’iniciatives per parlar sobre com els comerços estan afrontant la situació, quines són les bones pràctiques que s’hi han estat trobant i quin en serà el futur, un cop s’hagi superat aquesta crisi sanitària.
Englobats en aquest context, Cerdanyola Comerç i Serveis i la Unió de Comerciants de Ripollet organitzaran divendres vinent una sessió en línia, el que es coneix com a webinar, amb la prestigiosa especialista en negocis locals Sofia Mateo. L’activitat començarà a les 15’30 hores i està oberta, sota inscripció prèvia, als establiments associats de les dues entitats.
Sofia Mateo aportarà als participants a la sessió de divendres la seva visió sobre com s’han d’adaptar els comerços a la ‘nova normalitat’ sorgida amb la crisi de la Covid-19 i sobre com tornar a ‘re-enamorar’ el client, guanyant-se la seva confiança i estant a la última.
Creadora d’el Club TQV (una comunitat per recolçar als botiguers a nivell nacional) i Co-creadora de Shop Academy (una acadèmia virtual per les botigues de barri), Sofia Mateo acumula una experiència de més de 10 anys gestionant negocis per empreses nacionals e internacionals com El Corte Inglés, Mango i Calzedonia (Intimissimi). En aquesta darrera companyia, coordinant al voltant de 130 botigues en àmbit nacional. A més de la seva experiència en grans empreses, Sofia Mateo també ha gestionat i gestiona el negoci d’alimentació que té la seva família des de 1965. Actualment, també està immersa donant suport al comerç de proximitat, fent acompanyaments personalitzats, formacions grupals i sent ponent en xerrades o esdeveniments.
Entre la seva formació destaca, per exemple, un màster en Desenvolupament Directiu, Inteligencia Emocional y Coaching a EAE Business School (Acreditat per l’ICF) o un màster Expert Europeu en Aparadorisme i Visual Merchandising a ARTIDI.
Possibles noves sessions
Els organitzadors d’aquesta primera sessió en línia amb comerciants de Cerdanyola i Ripollet consideren bastant probable repetir noves iniciatives semblants en el futur, especialment si aquesta primera webinar té una bona acollida entre els associats de les dues entitats.
Foto: sofiamateo.com