Els mercats municipals de Cerdanyola i Ripollet podran fer les seves vendes de manera on-line - A FONS VALLES

A FONS VALLES

DIARI DIGITAL DE CERDANYOLA I RIPOLLET

Últimes noticies

Post Top Ad

El teu espai

Els mercats municipals de Cerdanyola i Ripollet podran fer les seves vendes de manera on-line

La Diputació de Barcelona ha posat en marxa el programa ‘Mercats en línia’ amb l’objectiu de dotar de suport econòmic a la seixantena d’ajuntaments que disposen de mercat municipal per a la contractació d’una plataforma tecnològica de venda on-line. D’aquesta manera, els dos mercats municipals -Fontetes i Serraparera- de Cerdanyola, el de Ripollet i altres 90 a la província de Barcelona podran realitzar les seves vendes a través d’aquesta plataforma digital.
Malgrat l’estat d’alarma provocat per la Covid-19, els 93 mercats municipals de la província han continuat oberts, incrementant el tiquet de compra en un 18%, gràcies, en part, a experiències individuals i atomitzades de paradistes que han explotat la venda on-line. Segons la Diputació, s’ha evidenciat que els mercats han d’aprofitar l’oportunitat que ofereixen les plataformes de venda on-line per a la seva dinamització i promoció, ja que no existia una opció tecnològica homogènia i que generés equilibri entre els establiments municipals existents.
A més, aquestes plataformes tenen gran impacte en la reactivació comercial i per tant, proporciona adaptabilitat del model de negoci i, alhora, garantia de sostenibilitat de l’activitat. D’aquesta manera, la Diputació de Barcelona aposta per la digitalització i capacitat tecnològica dels municipis i garanteix l’equilibri territorial,  a través de la implantació de la tecnologia.
L’objectiu és, segons el diputat de Comerç de la Diputació de Barcelona, Òscar Sierra, “apropar el producte de qualitat i proximitat que tenen els nostres mercats municipals a tota la població consumidora i facilitar la seva experiència de compra gràcies a la venda online i el repartiment a domicili”. La intenció passa per “adaptar-nos a les seves necessitats a través de les noves tecnologies, que cada cop tenen més força dins l'àmbit comercial”. I és que, tal i com explica Serra, “gràcies a la digitalització afavorim el negoci dels mercats municipals i millorem l'equipament públic”.
El programa, dotat amb un pressupost de 925.000 euros, forma part del projecte ‘El Compromís municipal (2020-2023) amb la reactivació econòmica i social’ de la Diputació de Barcelona que es desenvolupa, d’una banda, a través d’un Pla de Xoc dotat amb 100 milions d’euros per fer front de forma imminent als efectes de la pandèmia de la Covid-19. A més, el govern provincial compta amb un Pla Xarxa de Governs Locals que permetrà destinar, durant els propers tres anys, 900 milions d’euros per a reactivar socialment  i econòmica les ciutats i pobles de la província.

Pages