De manera transitòria a causa de les restriccions per la Covid-19, i fins a poder tornar a fer-les de manera presencial, l'atenció de l’oficina del Síndic actualment és telemàtica -per telèfon o videotrucada- en dies assignats a cada municipi per fer una atenció més particularitzada, com passarà la propera setmana a Ripollet. Per demanar visita, prèviament cal concertar l'entrevista trucant al telèfon 900 124 124 o enviant un missatge a l'adreça electrònica sindic@sindic.cat.
El Síndic té la funció d'atendre les queixes de totes les persones que es troben desemparades davant l'actuació o la manca d'actuació de les administracions. Vetlla pel bon funcionament de l'administració de la Generalitat i dels ens locals de Catalunya, com ara els ajuntaments, les diputacions o els consells comarcals. Per tant, actua com a supervisor i col·laborador de l'administració catalana, amb l'objectiu d'ajudar a millorar-ne el funcionament.
També supervisa les empreses privades que presten serveis d'interès públic, com ara la llum, la telefonia, l'aigua, el gas o el servei postal, per exemple.