El tram on ja s’ha actuat, petit en comparació amb la resta de carrer pendent d’urbanitzar, ha solucionat “un problema important, endèmic i històric, relatiu a una manca de connexió adequada de clavegueram dels seus habitatges amb problemes diaris i continus, especialment quan plovia”, tal i com ha explicat avui l’alcade de Ripollet, José María Osuna. El batlle ha recordat que les obres es van haver de parar durant l'estat d’alarma i que es van encarir fins als 540.000 euros pel tractament de les 300 tones de fibrociment que es van extreure del subsòl del carrer. L’encariment del projecte, que incloïa actuacions de clavegueram, enllumenat, sistema elèctric, gas i aigua, ha fet que no s'hagi pogut dur a terme el soterrament de línies aèries de llum i telèfon.
“Adequar i dignificar Tiana”
L’Ajuntament ha explicat que la segona fase, molt més llarga, afectarà el tram des del carrer Concòrdia a la carretera de l'estació. L’arquitecte tècnic, Oriol Bayó, ha assenyalat que no hi han problemes de pendent i que pròximament es faran cales per acabar de definir el projecte executiu. El consistori preveu que les obres tinguin un cost d'entre 1,2 i 1,5 milions d'euros. Així, el primer semestre de 2021 es destinarà a revisar el projecte, intentant anticipar possibles problemes, principalment el de l'amiant, partint de l’experiència de la primera fase. També es vol compartir el projecte amb els veïns i veïnes, per tractar aspectes com les zones verdes, les voreres o l'aparcament.
El plantejament, com ha explicat l’alcalde, “és anar adequant i dignificant diferents barris de Ripollet, en aquest cas, el de Tiana, un barri on són molt necessàries aquestes inversions”.