Concretament, els membres de la Comissió consideren més factibles les solucions 4 i 5, donat que la 6 - soterrament del tram fins al carrer Tarragona inclòs- a més de ser molt més costosa que les altres, presenta serioses complicacions tècniques. La solució 4 és el soterrament del tram corresponent als edificis més afectats, on la velocitat es reduiria als 80 km/h., i la 5 contempla el soterrament d'un tram una mica més llarg, amb una part de cobriment i una velocitat a la part soterrada de 100 km/h.
En ambdós casos, el soterrament podria subdividir-se en dues fases d’execució i el seu cost oscil·la al voltant dels 50 milions. Les tres alternatives de soterrament presenten problemes associats a les aigües freàtiques, com possibles filtracions o perill d'inundabilitat.
L’alcalde de Ripollet, José María Osuna, que va mostrar-se satisfet per l’estudi, tant per les propostes com pel fet “que reconegui el perjudici que representa el pas de l'autopista per Ripollet”, també va expressar la seva satisfacció per l’ampli consens durant la reunió en l’aposta “per una alternativa que plantegi un soterrament real, guanyant espai per a tothom”, tot i reconèixer que, “com a alcalde, no em deixen de preocupar aquests problemes que l’estudi recull”. En aquest sentit, i tenint en compte les eleccions del mes de febrer, els membres de la Comissió van acordar enviar, el més aviat possible, una carta signada per tots els representants, exposant a la Generalitat la seva decisió i demanant que es desenvolupin amb més detall les alternatives 4 i 5. Com va explicar el batlle, “necessitem conèixer més en detall quins són els riscos que comporten aquestes alternatives, tot i que segurament hi ha solucions tècniques que també ens podran exposar”.
Des de la Comissió també es va considerar necessari portar una proposta d’acord a altres administracions supramunicipals, com ara el Consell Comarcal, per tal de sumar més suports a l’opció de soterrament de la C-58 al seu pas per Ripollet.