Fernàndez ha defensat la necessitat del projecte, remarcant el context d’emergència climàtica: “La proximitat dels nostres veïns a vies d’alta capacitat no és ni el millor per a la seva salut ni és el millor model per combatre la crisi ambiental. La funció més lògica d’aquesta carretera històrica a dia d’avui és que sigui una via de connexió entre els nuclis urbans, que estigui pacificada, que sigui un eix cívic, i que els espais obsolets que l’envolten puguin tenir una nova vida al servei de la gent”. El dirigent republicà ha reivindicat la necessitat d’augmentar la confortabilitat de la N-150 que, en molts trams, és “una cicatriu entre continuïtats de barris de ciutats diferents, i, per tant, allò que ja està començant a passar a Montcada ha de poder continuar en tota l’extensió de la carretera, transformar-la en una avinguda metropolitana”.
Per tot plegat, Fernàndez ha avançat que el compromís d’ERC treballar en la propera legislatura des del Parlament de Catalunya perquè “això pugui ser una realitat i perquè el govern de la Generalitat, conjuntament amb els ajuntaments que formen part d’aquest entorn, tingui la capacitat d’arribar a acords que facin possible aquesta avinguda metropolitana que pensem que és el millor per als veïns de les diferents ciutats”.
Per la seva banda, la portaveu municipal d’ERC a l’Ajuntament de Cerdanyola, Helena Solà, ha apuntat que la secció local dels republicans considera que “les ciutats han de ser per les persones”, i que, en aquest sentit, cal avançar en dues línies: “Hem d’anar cap a una mobilitat més verda i hem de pacificar carrers i places. Actualment, la N-150 és un obstacle que hem de transformar per convertir-lo en una avinguda metropolitana que sigui un eix d’unió entre municipis tot potenciant l’ús de la bicicleta i els desplaçaments a peu”.
Des de Ripollet, la presidenta d’ERC a la ciutat, Lurdes Serra, ha coincidit en la necessitat de “recuperar i dignificar l’N-150, tant per als veïns com per als comerciants”. Serra, en concret, ha assenyalat que revitalitzant la via. eixamplant voreres i modernitzant l’espai, “podrem revitalitzar el barri de Can Tiana i reconnectar-lo a la trama urbana, apropar-lo a la resta de barris de Ripollet”.
La proposta d’ERC per a la N-150
Els republicans defensen que cal una millora de la qualitat urbana de la N-150 per configurar-la una veritable avinguda metropolitana, tot recobrant el seu caràcter humà d’enllaç entre municipis. I que, per això, cal una nova mobilitat activa que recuperi la connectivitat i trenqui les actuals barreres de continuïtat urbana.
ERC considera que l’hegemonia del vehicle privat ha provocat impactes molt negatius en la salut de les persones, i que ara toca garantir la mobilitat de vianants i bicicletes, potenciar el transport públic, la seva accessibilitat i la imprescindible intermodalitat, avui en dia inexistent, en un eix que ha d’esdevenir una centralitat del Vallès Sud.
El futur d’aquest àmbit passa -assegura ERC- per la seva transformació urbana, per crear oportunitats per a noves activitats i transformar el teixit urbà mantenint també el patrimoni industrial que cal protegir. La proposta republicana també contempla preservar els espais oberts existents, permetre la seva permeabilitat i la necessària connexió natural entre ells.