Les entitats de Cerdanyola i Ripollet, convocades per l’AMB a una reunió en el marc del projecte que pretén millorar la N-150 - A FONS VALLES

A FONS VALLES

DIARI DIGITAL DE CERDANYOLA I RIPOLLET

Últimes noticies

Post Top Ad

El teu espai

Les entitats de Cerdanyola i Ripollet, convocades per l’AMB a una reunió en el marc del projecte que pretén millorar la N-150

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha convocat una sessió participativa adreçada específicament a les entitats de Montcada i Reixac, Ripollet, Cerdanyola i Barberà, en el marc de la redacció del pla d’acció integrat de l’N-150, a través del programa europeu RiConnect-URBACT. La trobada, en format telemàtic a causa de la pandèmia i per la que cal inscripció prèvia, serà demà, 18’45 a 20’30 hores, i s’adreça especialment a les associacions veïnals o vinculades territorialment a aquest vial o bé, treballen en els àmbits de mobilitat, medi ambient o inclusió social.

Durant la reunió hi haurà la posada en comú de la visió particular de cada entitat respecte l’àmbit de l'N-150, s’elaborarà un document amb tots els problemes detectats i un imaginari de la carretera. Algunes entitats dels quatre municipis implicats ja van participar a la reunió de presentació oberta a la ciutadania que es va celebrar el passat 3 de març.

En aquella sessió, els representants de l’AMB van explicar que el projecte pretén convertir la N-150 en una avinguda metropolitana a escala humana, és a dir, on convisquin de forma pacificada vianants, transport públic, bicicletes i d’altres mitjans no motoritzats i el transport privat. Durant la reunió es va fer un repàs històric d’aquest vial, caracteritzat per prioritzar la funcionalitat, el trànsit privat i els nuclis urbans entrelligats i també es va apuntar que en els darrers anys s’han fet actuacions per millorar-ne la mobilitat, com els carrils bici al tram de Montcada i Reixac entre Can Cuiàs-Can Sant Joan i Terra Nostra.

El Pla d’acció integrat de l'N-150 es desenvoluparà amb la participació de tots els agents involucrats en el territori i haurà de determinar accions concretes per a la transformació i integració del vial. El punt de partida serà plantejar un model de vial que reorganitzi els fluxos, s’integri en el territori i hi incorpori més zones verdes. El projecte haurà d’estar enllestit al 2022 i durant aquest procés hi haurà diverses convocatòries, com la de demà, per comptar amb la participació de la ciutadania i les entitats dels quatre municipis.

Pages