El nou acord, que entrarà en vigor a partir del mes de setembre, suposa una ampliació de 40 hores a 64 hores mensuals, amb l’objectiu d’oferir un millor servei i atenció a la ciutadania. A més, l’Ajuntament destaca que el nou contracte contempla que el servei tingui 4 hores setmanals dedicades exclusivament a la gestió dels tràmits, la qual cosa permetrà fer un seguiment de tot el procediment i oferir una atenció integral.
El servei, adreçat a persones migrades empadronades al municipi i a la població autòctona amb un projecte migratori, ofereix informació i assessorament en matèria d’estrangeria, mobilitat internacional i retorn voluntari. També s’encarrega de la gestió de diversos tràmits amb els organismes corresponents i presta suport jurídic a la resta de serveis municipals, entitats i col·lectius del municipi.
Durant l’any 2020, es van atendre 956 consultes, relacionades principalment amb els tràmits de la targeta comunitària, la renovació autorització de residència, l’arrelament social, el reagrupament familiar i la nacionalitat.
El nou horari d’atenció a partir del mes de setembre serà dimarts, de 9’30 a 13’30 hores i de 15 a 19 hores, i dimecres, de 15 a 19 hores. Actualment, com a mesura preventiva davant la pandèmia de la Covid-19, el servei es presta telefònicament. Per ser atès, cal sol·licitar cita prèvia a l’Oficina d’Atenció Ciutadana trucant al 93 580 88 88 o escrivint un correu electrònic a immigracio@cerdanyola.cat.