La Policia Local de Cerdanyola participarà fins diumenge en una campanya de control de velocitat coordinada des del Servei Català de Trànsit - A FONS VALLES

A FONS VALLES

DIARI DIGITAL DE CERDANYOLA I RIPOLLET

Últimes noticies

Post Top Ad

El teu espai

La Policia Local de Cerdanyola participarà fins diumenge en una campanya de control de velocitat coordinada des del Servei Català de Trànsit

La Policia Local de Cerdanyola participa aquesta setmana -fins diumenge- en una campanya de control de velocitat a les carreteres catalanes coordinada des del Servei Català de Trànsit (SCT). Es tracta de la 13a campanya preventiva impulsada per Trànsit de les 18 que té previst fer aquest any per reduir la sinistralitat, sempre en coordinació amb els Mossos d’Esquadra i les Policies Locals.

Des de l’1 de gener, l’excés de velocitat ha suposat el 12% dels factors presents en accidents amb víctimes a Catalunya. L’any passat, va suposar el 14% dels sinistres amb víctimes registrats. “La velocitat és causa directa de sinistres a la carretera i un factor que incrementa la gravetat de les lesions”, adverteixen des del SCT.

La darrera campanya policial de controls de velocitat es va fer entre el 12 i el 18 d’abril d’enguany i va acabar amb 31.305 denúncies en una setmana a tota Catalunya. 


Cerdanyola, ‘Ciutat 30’

La Policia Local de Cerdanyola ha recordat a través de les xarxes socials que, des del passat mes de maig, el municipi es va convertir en ‘Ciutat 30’ amb l’entrada en vigor de la modificació del Reglament General de Circulació, que redueix a 30 quilòmetres per hora la velocitat màxima a via urbana. 

L’objectiu d’aquesta reducció de velocitat urbana és incrementar la seguretat viària, pacificar el trànsit, reduir l’accidentalitat, disminuir la contaminació acústica, reduir les emissions urbanes i promoure els desplaçaments amb bicicleta i amb vehicles de mobilitat personal, gràcies a una millor integració en el trànsit.

El pas de 50 km/h a 30 km/h parteix d’un reial decret que modifica el Reglament General de Circulació i Modificació del Reglament General de Vehicles, que introdueix un paquet de reformes legals les quals modifiquen de manera substancial la legislació espanyola en matèria de trànsit i circulació.

Segons la nova normativa, es permeten tres velocitats a les vies urbanes dins les poblacions: 20 km/h a les vies en què calçada i vorera siguin al mateix nivell, el que es coneix com a carrers amb plataforma única; 30 km/h a les vies d'un únic carril per sentit de circulación; tanmateix, la llei permet que l’autoritat municipal pugui augmentar la velocitat en vies d'un únic carril per sentit fins a la velocitat màxima de 50 km/h on consideri convenient, senyalitzant-ho específicamente; i 50 km/h a les vies de dos o més carrils per sentit de circulación, tot i que els vehicles que transporten mercaderies perilloses hi han de circular, com a molt, a 40 km/h.

En el cas de Cerdanyola, totes les vies públiques han passat a tenir restringida la velocitat a 30 quilòmetres per hora, amb les excepcions de l’avinguda de la Flor de Maig, la carretera de Barcelona, l’avinguda de la Ciència i un tram de la Carretera de Sant Cugat. El mateix alcalde de Cerdanyola, Carlos Cordón, va explicar al maig que aquestes vies es mantenen a 50 km/h “perquè la titularitat no és municipal o perquè s’ha considerat tècnicament perillós fer el canvi de sobtat”.

Pages