Els darrers mesos ja s’han fet un total de cinc trobades similars a la de la propera setmana a Montcada, on han intervingut la ciutadania a títol particular i representants d’entitats de les quatre poblacions. De fet, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), l’ens gestor del projecte europeu Riconnect-URBACT, va definir abans del período estival les primeres propostes de l’Avinguda del Vallès amb un conjunt de cartografies d’estratègia urbana que volen cobrir des de la gran escala fins a l’escala local.
L’objectiu d’Avinguda del Vallès -que abarca el tram de la carretera N-150 entre Barberà, al límit amb Sabadell, i la zona que passa a l’alçada del carrer Poblet, a Terra Nostra- és redactar un pla d’acció integrat de forma conjunta entre tots els agents involucrats en el territori, amb actuacions concretes per a la transformació i integració de la via perquè esdevingui una avinguda metropolitana. Al llarg de les sessions amb les administracions i la ciutadania, s’ha analitzat el vial des d’un punt de vista de la mobilitat, la cohesió, la seguretat, la dotació d’equipaments, les potencialitats econòmiques i des del punt de vista mediambiental, entre d’altres aspectes.
Després dels tallers oberts a la població, els gestors del projecte expliquen que, en primer lloc, es vol incidir a la connectivitat de l’Avinguda del Vallès amb els teixits del seu voltant, “raó per la qual es volen enfortir els recorreguts transversals i garantir la seva millora i continuïtat”, així com “establir recorreguts alternatius paral·lels a l’eix del projecte”.
A més, també es vol enfortir la relació entre la N-150 i els elements naturals del seu voltant, assegurant l’accessibilitat i la interacció entre el Ripoll, el riu Sec i Collserola.
A l’escala més propera, els responsables del projecte expliquen que l’acció principal tracta de repensar l’espai de la carretera N-150, millorant el disseny urbà per tal que sigui “una avinguda habitable i continua” i establint “relacions de complementarietat amb la resta d’eixos locals”.
Per últim, al llarg de la N-150 es proposen accions per enfortir valors preexistents: el patrimonio, el comerç o l’ús del transport públic, “apostant per la transformació d’espais obsolets i millorant l’accessibilitat als elements que aporten un valor afegit a l’entorn”.