L’Ajuntament de Ripollet, a través de l’Àmbit de Drets Socials, va posar en marxa el passat mes d’octubre el projecte pilot Drets Digitals, amb l’objectiu d’ajudar a reduir les desigualtats socials generades, en part, per la bretxa digital.
Així, el consistori ha explicat que dues integradores socials s’encarreguen de donar suport individual en la realització de tràmits electrònics, a més de realitzar tallers d’informàtica i ús del mòbil al Casal d’Avis, on compten amb una vintena d’alumnes. Ara, en el marc del Pla Educatiu d’Entorn, s’ofereix un servei d’atenció específica a les famílies i associacions de famílies dels centres educatius que ho necessitin, cada dimarts, de 9 a 13 hores i de 15 a 18 hores.
Aquest servei es pot sol·licitar per telèfon, al 935 046 007, a través del correu electrònic dretsdigitals@ripollet.cat o de forma presencial, a les oficines de Drets Socials (c. de Can Masachs, 18-20), dins l’horari marcat.
Quant al servei genèric, per a persones a títol individual, l’atenció la dona el Departament en detectar-se la necessitat o bé a petició pròpia, demanant-ho al telèfon o al correu electrònic esmentats. Les demandes més sol·licitades per part de la ciutadania són ajuda en tràmits per sol·licitar l’ingrés mínim vital, obtenir el certificat digital o demanar hora al metge de forma telemàtica.