Una vuitantena d’alumnes de dues escoles de Ripollet treballaran els valors de la cultura emprenedora i l’economia circular gràcies al programa CuEmE de la Diputació de Barcelona - A FONS VALLES

A FONS VALLES

DIARI DIGITAL DE CERDANYOLA I RIPOLLET

Últimes noticies

Post Top Ad

El teu espai

Una vuitantena d’alumnes de dues escoles de Ripollet treballaran els valors de la cultura emprenedora i l’economia circular gràcies al programa CuEmE de la Diputació de Barcelona

L’escola Gassó i Vidal de Ripollet s’ha sumat enguany al Programa Cultura Emprenedora a l’Escola (CuEme), que vincula ajuntaments i centres educatius amb el teixit industrial local. El Gassó i Vidal s’afegeix d’aquesta manera a l’escola Tiana, que ja participava en aquesta iniciativa de la Diputació de Barcelona per fomentar la cultura emprenedora col·lectiva.

Una vuitantena d’alumnes de 5è i 6è de primària de les dues escoles prendran part aquest curs a la quarta edició local d’un projecte que vol fomentar l’esperit emprenedor i les competències bàsiques en el cicle superior d’educació primària. Durant el curs escolar, l’alumnat crearà i gestionarà una cooperativa escolar amb el suport de la comunitat educativa, l'administració i altres agents socials i econòmics de Ripollet.

L’Ajuntament pretén apropar als nois i noies la indústria local i posar en marxa estratègies d’economia circular, per tal que es puguin aprofitar materials excedents d’empreses del nostre teixit productiu per a la fabricació dels seus productes. Una estratègia que promou la identificació i valorització del teixit industrial local i la presa de consciència de l’aprofitament i el reciclatge, així com dels recursos finits i el canvi climàtic.

Amb el suport de l’Àmbit de Desenvolupament Econòmic del consistori, que ha programat diferents sessions formatives, així com visites a empreses i a l’Ajuntament, s’han constituït 3 cooperatives. Els nois i noies es troben ara en el procés de creació del seu logo i la difusió de l’activitat. Durant el curs també hauran de recollir el material i elaborar el seu producte, que després hauran de vendre. L’últim pas serà el tancament econòmic de la cooperativa, per tal de destinar part dels beneficis obtinguts a projectes socials.

Amb tot aquest procés, els alumnes adquireixen moltes competències clau i coneixements, en àmbits com el social, la comunicació, les matemàtiques o la cultura, a més de treballar valors i habilitats com l’autonomia, la iniciativa personal, la responsabilitat o la resolució de conflictes.

Pages