Els republicans de Cerdanyola destaquen que el Vallès Occidental té unes necessitats de mobilitat molt importants recollides al Pla Específic de Mobilitat del Vallès, on es diagnostica les necessitats de transport interurbà d’aquest àmbit geogràfic. Així, ERC destaca que el document diagnostica que un 85% dels desplaçaments interurbans generats i atrets pel Vallès en mobilitat interurbana són interns al Vallès o amb el Barcelonès. “La dada clau és que la quota modal de transport públic amb Barcelona ja és del 46% mentre que per la resta del Vallès és de només del 13%”, remaca la formació independentista, afegint que “falta millorar, i molt, la comunicació interna del Vallès i l’aportació d’usuaris als transports ferroviaris de gran capacitat amb intercanviadors modals”.
En el cas concret de Cerdanyola, ERC considera que la presència de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i el futur desenvolupament del Centre Direccional exigeixen “una millora urgent i significativa del transport públic planificat amb una visió territorial àmplia sobre el territorio”. En aquesta línia, els republicans recorden que ja existeixen en aquest entorn línies ferroviàries de gran capacitat que enllacen amb Barcelona com els FGC del Vallès, i les línies R7 i R4 de RENFE, pel que “calen propostes que complementin la oferta existent actual per millorar horaris, freqüències i qualitat de servei, i destinar les inversions a infraestructures que trenquin la radialitat de la xarxa”.
ERC reitera que defensa un model de mobilitat sostenible basat en una millora del transport públic i sistemes alternatius al vehicle privat: “Anys de reivindicacions i propostes avalen un model de mobilitat per Cerdanyola que prioritza un servei eficient i de qualitat, més enllà d’inversions faraòniques sense calendari ni pressupost”. En la mateixa línia, els republicans diuen rebutjar “fer política a partir de grans declaracions d’intencions que acaparen titulars, però que no es corresponen ni amb les necessitats de la ciutadania ni amb la realitat que finalment acaben aplicant al dia a dia”.
Concretament a Cerdanyola, ERC denuncia que “el PSC vulgui fer veure que volen un canvi en el model de mobilitat inflant bombolles mediàtiques mentre la ciutat no té el Pla Local de Mobilitat, manté prorrogat el servei de transport urbà des de 2012, no ha fet ni un metre de carril bici en tot el mandat, i no ha posat ni un carregador per a vehicles elèctrics”. Així, el principal grup de l’oposició a Cerdanyola recorda que ha defensat propostes com una millora del bus urbà amb serveis a demanda als barris menys densos com Can Cerdà, Montflorit o Bellaterra, ha impulsat l’aprovació de mocions al plenari de l’Ajuntament com la que proposava una línia que enllacés totes les estacions de tren de la ciutat amb els principals pols de mobilitat com la UAB, el centre o el futur desenvolupament del Centre Direccional o que manté viva la reivindicació del tramvia del Vallès per enllaçar la UAB amb Cerdanyola, Ripollet i Montcada.