ERC alerta de l’increment de mobilitat i contaminació que suposarà la futura activitat logística als terrenys de l’antiga fàbrica d’Aiscondel a Cerdanyola i reclama una compensació en forma d’inversions al veïnat - A FONS VALLES

A FONS VALLES

DIARI DIGITAL DE CERDANYOLA I RIPOLLET

Últimes noticies

Post Top Ad

El teu espai

ERC alerta de l’increment de mobilitat i contaminació que suposarà la futura activitat logística als terrenys de l’antiga fàbrica d’Aiscondel a Cerdanyola i reclama una compensació en forma d’inversions al veïnat

El grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de Cerdanyola ha alertat dels problemes de mobilitat i contaminació que suposarà la futura activitat logística als terrenys de l’antiga fàbrica d’Aiscondel, al polígon industrial de La Clota i a tocar del barri de La Farigola. Els republicans, a més, han lamentat que el govern del PSC no reverteixi directament els diners dels impostos recaptats per les obres i les llicències de la nova activitat en millores per als veïns de la zona.

En un fil a través de les xarxes socials, el regidor d’ERC Íñigo Enterría ha explicat que l’executiu del socialista Carlos Cordón té previst portar demà a aprovació al Ple de l’Ajuntament del mes d’abril el pla de millora de l’espai que ocupava antigament Aiscondel a la ciutat, uns terrenys adquirits fa un any i mig per la societat anònima d’inversió immobiliària britànica Segro. Es tracta d’un tràmit imprescindible per encabir la futura activitat de logística i magatzems que vol instal·lar la companyia. De fet, el regidor d’ERC explica que es fa a iniciativa de l’empresa i que, com l’Ajuntament no ha consolidat abans el sòl ni regulat els usos industrials de la zona, “no li queda un altre que admetre, tant el pla com les llicències d’activitat per tal que esdevingui un futur parc de logística”.

El dirigent republicà explica que el problema principal lligat al pla és la absència d’un pla de mobilitat vigent a Cerdanyola, fet que impossibilita la realització d’estratègies de mobilitat sostenible en casos com el que es produeix ara al polígon de La Clota. Així, Enterría alerta que el pla que s’aprovarà de forma provisional previsiblement demà al plenari contempla que l’activitat de logística en l’espai de l’antiga Aiscondel suposarà que hi hagin més de 6.000 viatges per dia nous fets per més de 4.600 vehicles diaris en una zona, segons el regidor d’ERC, “especialment sensible i ja congestionada”.

Enterría assenyala que, d’aquests 6.000 viatges diaris, un 70% serà amb vehicle privat, dels quals més del 58% seran de treballadors i un 42% de l’activitat de repartiment. “És a dir, més de 2.700 camions i furgonetes que se sumen al trànsit existent”, alerta el regidor independentista.

Tot plegat, segons l’estudi ambiental del pla, provocarà lògicament més contaminació, ja que es preveu que l’activitat i els desplaçaments generaran, per exemple, 1.458 tones de CO2 a l’any. 

El regidor d’ERC diu que el seu grup és conscient que, amb la legislació vigent, poca cosa es pot fer per “evitar aquest desastre d’increment de mobilitat i contaminació” en una zona, a més, que estarà al costat del futur pavelló d’esports, de les pistes de tennis i pàdel i del Bosc Tancat. Enterría sí lamenta, però, que situacions com la que ara es donarà a La Clota es podrien evitar si s’hagués realitzat una feina de coordinació i planificació urbanística que mai s’ha fet a Cerdanyola. “D’aquells pols, aquests fangs. I, a sobre, plou sobre mullat. Un desastre que patim durant anys i que patirem en el futur”, adverteix el regidor d’ERC.


Petició al PSC

Sigui com sigui, Enterría assenyala que ERC ha demanat un “compromís fàcil d’assumir” al govern municipal del PSC per tal que els veïns de La Clota i La Farigola es vegin beneficiats d’alguna manera per la nova activitat que desenvoluparà Segro. Així, el dirigent del principal grup de l’oposició a l’Ajuntament explica que, durant la comissió informativa prèvia al plenari de demà, ERC va demanar a l’executiu socialista que els impostos recaptats per les obres i llicències d’activitat “reverteixin directament al barri en la millora de voreres, transport públic, equipament, zones verdes…”. Segons Enterria, el govern de Carlos Cordón es va negar a la petició: “Així, els veïns de La Clota i La Farigola patiran les conseqüències negatives de l’activitat de logística -major trànsit, més soroll i augment de la contaminació- i no en sortiran beneficiats en res”.

En aquest sentit, Enterrial ha garantit el compromís del seu grup en seguir exigint que hi hagi “la justa compensació, en forma d’inversions, al veïnat afectat” per l’activitat de logística a La Clota, així com en “reclamar una millor planificación de la ciutat a nivell urbanística, de contaminació i de transport públic”. 

Pages