Cerdanyola reivindica la construcció d’un aparcament d’intercanvi amb el transport públic - A FONS VALLES

LOGO-Afons_2

DIARI DIGITAL DE CERDANYOLA I RIPOLLET

Últimes noticies

Post Top Ad

demo-image

Cerdanyola reivindica la construcció d’un aparcament d’intercanvi amb el transport públic

El teu espai

IMG-20200927-WA0004
El Ple de l’Ajuntament de Cerdanyola va aprovar dijous passat, amb el suport de tots els grups municipals, una moció presentada per ERC reclamant la construcció d’un aparcament d’intercanvi modal de transport públic-vehicle privat al municipi.

La regidora d’ERC Carme Pina va defensar la necessitat d’un projecte d’aquest tipus a Cerdanyola, recordant que el Pla Director de Mobilitat de la regió Metropolitana per als propers cinc anys aprovat per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) incideix en “la necessitat d’accedir de forma sostenible, mitjançant el transport públic o la bicicleta pública i privada, a les zones d’activitat econòmica i grans pols de mobilitat urbana, i fer polítiques per deixar el vehicle privat motoritzat”. 

Pina va reivindicar que els aparcaments d’intercanvi modal transport públic – vehicle privat o ‘Park & Ride’ (P&R) “contribueixen a transvasar viatges del transport privat cap al transport públic” i són una inversió pública “totalment justificada”, amb “un alt retorn socioambiental”, de manera que la seva construcció i subvenció de l'operació “justificarien aportacions públiques més decidides”, ja que les fetes fins ara “no ha donat lloc a una actuació sistemàtica i coherent”.

Atesa l’aprovació inicial del Pla Metropolitana de Mobilitat Urbana -PMMU- (2019-2024) com a instrument de planificació i programació de polítiques i línies d'actuació sobre mobilitat que l'AMB preveu impulsar i executar en els propers sis anys (2019-2024), en el qual s’estableix en la mesura número 16 recull la necessitat de crear un Sistema d’Aparcaments d’Intercanvi Metropolitans vinculats al transport públic de gestió de gestió AMB a través de l’Aplicació App P+R en els municipis de la primera i de la segonacorona de l’Autoritat Transport Metropolità (ATM). 

Actualment, el servei d'aparcaments d'intercanvi amb el transport públic està disponible en només sis municipis metropolitans (Castelldefels, Cornellà, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, el Papiol i Cervelló), amb gairebé 423 places d'aparcament i 4300 persones usuàries apuntades. Les polítiques i línies d’actuació previstes per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) per als propers anys, però, recull la necessitat de crear un Sistema d’Aparcaments d’Intercanvi Metropolitans vinculats al transport públic de gestió de gestió AMB a través de l’Aplicació App P+R en els municipis de la primera i de la segonacorona de l’Autoritat Transport Metropolità (ATM). 

En aquest sentit, la moció impulsada per ERC remarca que resulta “imprescindible” que el servei d'aparcament d'intercanvi metropolità “arribi a ser una realitat el més aviat possible”, i en especial als 36 municipis metropolitans sense distinció. Per tot plegat, el Ple de l’Ajuntament ha instat a l’AMB i al Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya a crear i construir amb “la màxima celeritat” el sistema d’aparcaments d’intercanvi metropolitans adequat, en el que s’haurà de preveure, com a mínim, la construcció d’un P&R a Cerdanyola.

Els grups polítics amb presència a l’Ajuntament de Cerdanyola també reclament a l’AMB a implementar “amb urgència” les mesures per la millora dels serveis de transport públic, tant urbà com metropolità, i de les seves instal·lacions, compromeses amb l’extensió del cobrament del polèmic Tribut Metropolità als municipis de la segona corona. 

Pages