Contundent resposta de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca a l’alcalde de Cerdanyola: “Defensem el dret a un habitatge digne per a tothom, no només a qui ens dona una papereta” - A FONS VALLES

A FONS VALLES

DIARI DIGITAL DE CERDANYOLA I RIPOLLET

Últimes noticies

Post Top Ad

El teu espai

Contundent resposta de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca a l’alcalde de Cerdanyola: “Defensem el dret a un habitatge digne per a tothom, no només a qui ens dona una papereta”

La Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) de Ripollet y Cerdanyola segueix amb les seves accions per reivindicar un “habitatge digne i adequat” per a la Yassmina Essaadi, una veïna de la ciutat que viu amb la seva familia sense aigua “en plena pandèmia de la Covid-19”. L’entitat insisteix que “negar l’aigua a Yassmina és violar un dret fonamental”.
El cas, que s’arrossega des de l’inici del confinament, s’ha vist envoltat per la polèmica els darrers dies, després que l’alcalde de Cerdanyola, el socialista Carlos Cordón, mostrés el seu malestar amb la PAH durant el Ple de l’Ajuntament del mes de juliol. Cordón va qüestionar la representativitat de l’entitat, a qui va acusar d’actuar amb formes reprobables: “La vulnerabilitat també està en les famílies dels regidors i de l’alcalde, quan reben pressions, amenaces i coaccions de segons quines plataformes que no representen a ningú. Quan això passa, també estan posant en perill la vulnerabilitat de les meves filles”.

“Tenim la valentía que els hi falta”
Una setmana després d’aquelles paraules de Cordón al Ple de l’Ajuntament, la PAH ha emès un comunicat on, a banda de repassar els detalls del cas de la Yassmina, respon amb contundència a l’alcalde de Cerdanyola: “Tot i que no representem ningú, ens preocupem per la Yassmina i totes les famílies que viuen una situació de vulnerabilitat”. En la mateixa línia, l’entitat remarca que seguiran denunciant “aquesta injustícia”, com fan la resta de PAHs Catalanes i l’Aliança contra la Pobresa Energètica (APE), perquè “tot i no haver ser escollits, defensem el dret a un habitatge digne per a tothom, no només a qui ens dona una papereta”. En clara referència a les paraules de Cordón, els membres de la PAH remarquen que “la responsabilitat de treballar per les persones és d’aquells que sí han estat escollits i han contret la obligació vers les ciutadanes”, però també recorden que “nosaltres tenim la voluntat i la valentia que els hi manca”.
La PAH ha explicat que la Yassmina i els seus quatre fills -tres menors d’edat- viuen en un habitatge recuperat, després de ser desnonades del pis de lloguer en el que vivien per no poder fer front als pagaments. El seu habitatge actual és propietat d’un fons voltor associat a Blackstone, que “el tenia tancat en la situació de precarietat de les persones i la manca d’un parc d’habitatges accessibles que vivim i que arrosseguem des de la crisi del 2008”, situació que “es veu encara més agreujada” per la pandèmia del Covid-19. 
“Sense cap alternativa, sense recursos i sense cap ajut per part dels Serveis Socials ni el suport de cap institució local” que, segons la PAH, coneixien la seva situació de vulnerabilitat, l’entitat explica que la Yassmina i la seva familia no van trobar altre solució que buscar un sostre sota el que viure, “sense perjudici ni aprofitament de cap propietari particular i aprofitant la oportunitat”, en un habitatge que “es troba fora del compliment de qualsevol funció social i del mercat immobiliari”.
La PAH reivindica “les necessitats de les persones” per “davant l’especulació”. En aquesta línia, els membres de la plataforma insisteixen en què “l’única perjudicada aquí és la família de la Yassmina, pel que han hagut de viure i pel que continuen vivint, ja que aquest domicili, el seu domicili actual pel moment, no disposa d’aigua”. La PAH denuncia que, tenint instal·lat el comptador d’aigua, la propietat de Blackstone -amb la que intenta negociar un lloguer social asequible o una alternativa- i la empresa que la gestiona, Altimira, no li donen el vist-i-plau a la connexió a aquest comptador: “Li neguen el poder realitzar una petita instal·lació per poder disposar d’aigua, li neguen un dret fonamental a tot ésser humà”.
La plataforma també ha qüestionat el paper de l’Ajuntament, recordant que Serveis Socials li va proporcionar allotjament a un hostal durant l’estat d’alarma, on van poder disposar de les instal·lacions per a la seva higiene, però tot just entrats a la fase 1 de la desescalada “els van fer sortir sense més ajuda ni col·laboració”. Després de “fer pressió” als mitjans de comunicació, la PAH explica que l’Ajuntament va permetre a Yassmina i la seva familia utilitzar les dutxes de l’hostal, però “això també s’ha acabat”.
La plataforma ha lamentat la situació de Yassmina i els seus fills, a qui “amparen la llei, les normes, els dictàmens, però sobretot el sentit comú i el que seria humanitat”. A més, l’entitat ha negat que ningú hagi ofert cap lloguer social a la Yassmina, tot i que ella s’ha mostrat “sempre comprensiva i col·laboradora amb tots els requisits exigits” i oberta a “acceptar qualsevol solució alternativa a la seva situació”. De fet, la PAH assegura que la Yassmina ha trobat qui li fa l’obra –“molt menor”- d’instal·lació, “de forma oficial i qualificada” i assumint els gastos. 
Per tot plegat, la plataforma assegura que continuaran defensant, “davant qualsevol mentida o coacció física o moral”, a les persones i “els seus drets bàsics i essencials”.

Pages